Gå til innhold
Arkivverket

[#26780] Sevat og Margit fra Ål til Usa 1800 tallet


Gjest Lene Jansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lene Jansen

Når dro Sevat Eirikson Espegard Underberget f 1812-1887 og Margit Olsdatter Kringla f 1808-1898 egentlig til Usa. I Ål bygdebok på nettet på gården Underberget gnr 70 står det følgende. Sevat, Margit og barna Torand f 1846-1903 og Sevat f 1850-1835 dro til Usa etter å ha solgt gården i 1862. Et annet sted på siden står det at Torand(Mondale) dro i 1856 og Sevat d.y dro i 1861. http://aal-bygdebok.no Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Kjenner eg Thor rett, so er dette ein type spørsmål som han heilt sikkert er interessert i å greia ut om. Om han ikkje les Brukarforumet, vil eg rå til at du skriv til han direkte!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

En Sevat Sevatson dør i 1921 i Wallingford, Emmet Co. i Iowa, f. 1850, Grave Records of Emmet County, Iowa.....Sevat har mange etterkommere: LenkeLykke til! Laila (i sole-modus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Ja, jeg har sett på dette jeg også, men det er noe som skurrer her. I 1880 finner vi Sevat med kona Berget og sønnen Erick????Godt Nyttår til deg, Laila!Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Household: Name Relation Marital Status Gender Race Age Birthplace Occupation Father's Birthplace Mother's Birthplace Sevat SEVATSON Self M Male W 28 NOR Farmer NOR NOR Berget SEVATSON Wife M Female W 25 NOR Keeping House NOR NOR Erick SEVATSON Son S Male W 3 IA NOR NOR -------------------------------------------------------------------------------- Source Information: Census Place Estherville, Emmet, Iowa Family History Library Film 1254338 NA Film Number T9-0338 Page Number 517C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Takk det samme, Arne. Kan du ikke legge lenker til de censuser du har funne, jeg har så utrolig treg nettlinje her i the land of hope and glory! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Jeg tviler vel ikke på at det vi finner på RootsWeb er rett, siden også 1900-Census sier at Sevat var født i 1850. (I mars står det der).Det virker jo også som å være et godt gjennomført arbeid.Men det som fikk meg til å lure, det var at den Sevat vi finner i 1880-tellingen med kona Berget og sønnen Erick er ført som neste husstand etter Sevat Ericksen (65) og kona Marget (62). Da er det jo rimelig å forestille seg Sevat Sevatsen som en sønn av Sevat Ericksen. Navnet Sevat er jo heller ikke det vanligste. Kanskje var det da to sønner av Sevat Ericksen med samme navn, slik som antydet i ditt første innlegg?Prøver med en lenke til 1880-Census hos Ancestry, men jeg vet ikke om du vil få den opp, Lene. Du kan også finne det samme på FS.LenkeMvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.