Gå til innhold
Arkivverket

[#26787] Søskenflokk savnet i Vågan


Gjest Lillian Rodahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Rodahl

Hva skjedde med denne søskenflokken? - Karl J. Jensen, født 1863 i Ulvåg - Eilert - Anton - Hansine. Karl var min oldefar, og det spesielle er at etter sigende fortalte aldri disse søsknene hvem som var deres foreldre. Har funnet ut at Karl er sønn av Jens P. Olsen og Birgitta Petersdatter. Vet ikke om de andre er eldre eller yngre enn Karl. De er sannsynligvis oppfostret hos andre, kanskje sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ved foreldresøk på FS har jeg funnet følgende usikre opplysninger. De fikk 7 barn, alle døpt i Vaagan: Ole 1859, Petrine Nicoline 1861, Karl Johan 1863, Anton Bernhard 1866, Hansine Jørgine 1869, Ingvald Nikala 1874, og Ida Magdalena 1879.Kanskje barna bruker det andre fornavnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Rodahl

Har sett på denne Anton, han har utvilsomt riktig alder. Her er det jo også en Eilert, men det er vel bare tilfeldig?? Iflg. min mor var alle disse søsknene helt lukket når det gjaldt sin barndom, men de hadde hatt kontakt med hverandre, evt. bodd sammen. De hadde kontakt som voksne, min bestemor snakket mye om tante Hansine i Kabelvåg, onkel Eilert og onkel Anton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Rodahl

Hei Berit! Dette var helt nytt, men det må jo være de samme menneskene. Jeg må ta kontakt med min mor for å høre om hun har hørt om flere søsken, kjempespennende!Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.