Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Liv Birgit Løkken

[#26799] Kvinnenavnet Abigail på 1600 og tidlig 1700 tallet i N-Norge

Recommended Posts

Guest Liv Birgit Løkken

Hei ! Osvald du har veldig gode muligheter til å finne ut mer om din Abigael familie. Jeg for mitt vedkommende har ikke noe skifte i det hele tatt å gå ut ifra. Skifteprotokollen mangler for Astafjord på det tidspunkt. Jeg har dessverre ikke anskaffet meg CD over skifter i Salten. Etter hva jeg har hørt skal Alan Hutchinsons bok være god. Om Abigail Sørensdatter vet jeg at hun har hatt ei tante som het Johanna Michelsdatter Moddi født ca 1695-1700 død 17???. Johanna Michelsdatter Moddi opptrer som fadder til de eldste av Abigails barn. Mer om Johanna Michelsdatter Moddi vites ikke. Abigail navnet forekommer i Lindfamilien i Vesterålen Hadsel, Buksnes, Øksnes. så vidt jeg husker. Det kommer også inn i Kleboe familien, gjennom en ukjent hustru. Er det noen som vet noe mer om Abigail navnet i Vesterålen. Michel Esausen Moddi har utvilsomt skaffet sin kone fra en annen bygd. Faren Esau drev jo en ganske omfattende virksomhet. Bestefaren Michel Laursen hadde eiendom (bygsel)blant annet i Vesterålen, og noe virksomhet der også. Ps skrev feil i det forrige innlegget 586rdlr. skal være 531rdlr.MVHLiv Birgit

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.