Gå til innhold
Arkivverket

[#26799] Kvinnenavnet Abigail på 1600 og tidlig 1700 tallet i N-Norge


Gjest Liv Birgit Løkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Birgit Løkken

Hei ! Osvald du har veldig gode muligheter til å finne ut mer om din Abigael familie. Jeg for mitt vedkommende har ikke noe skifte i det hele tatt å gå ut ifra. Skifteprotokollen mangler for Astafjord på det tidspunkt. Jeg har dessverre ikke anskaffet meg CD over skifter i Salten. Etter hva jeg har hørt skal Alan Hutchinsons bok være god. Om Abigail Sørensdatter vet jeg at hun har hatt ei tante som het Johanna Michelsdatter Moddi født ca 1695-1700 død 17???. Johanna Michelsdatter Moddi opptrer som fadder til de eldste av Abigails barn. Mer om Johanna Michelsdatter Moddi vites ikke. Abigail navnet forekommer i Lindfamilien i Vesterålen Hadsel, Buksnes, Øksnes. så vidt jeg husker. Det kommer også inn i Kleboe familien, gjennom en ukjent hustru. Er det noen som vet noe mer om Abigail navnet i Vesterålen. Michel Esausen Moddi har utvilsomt skaffet sin kone fra en annen bygd. Faren Esau drev jo en ganske omfattende virksomhet. Bestefaren Michel Laursen hadde eiendom (bygsel)blant annet i Vesterålen, og noe virksomhet der også. Ps skrev feil i det forrige innlegget 586rdlr. skal være 531rdlr.MVHLiv Birgit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.