Gå til innhold
Arkivverket

[#26807] Studere Genealogi/Slektsforskning?


Gjest David Widerberg Howden
 Del

Recommended Posts

Gjest David Widerberg Howden

Hei lurte på om det finnes noen mulighet for å studere genealogi et sted-kansje et universitet?.Hva slags utdannelse må man ha for å fx: jobbe her på digitalarkivet egentlig? arkivar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Så vidt jeg vet har Island et professorat i slektshistorie. I Norge kan man studere lokalhistorie ved flere Universitet/Høyskoler.Genealogikunnskaper/interesse har så langt ikke vært noe vilkår for stillinger i Digitalarkivet. De tre gangene vi har lyst ut har vi spurt etter utdannelse og ferdigheter innen språk, edb og historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg tok Norsk Historie fjernundervisning som 1/2-årsenhet over 1 skoleår i 1998/99, og jeg fikk faktisk en del tips om kilder o.a. gjennom det studiet. Man lærer jo da også en del historie om hvordan folk levde i eldre tider, og det syns jeg også er viktig å vite litt om når man driver med slektsforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest David Widerberg Howden

Hei dere begge, tusen takk for deres svar.Har vært litt i tvil om hva jeg skulle studere etter allmenn påbygging. har alltid hatt lyst til å studere litt historie, det har alltid vært et spennende fag for meg.og spesielt slektshistorie har jeg glødet for helt siden barneskolen. og jeg syntes det hadde vært interessant nå å vite litt mer om hvordan de levde hvordan samfunnet den gnag var bygget opp, språkhistorie og alt det der.Siden jeg nå endelig er ferdig med fagbrev og utdannelse og har jobbet litt nå-hadde det vært litt deilig å endelig få studere noe som historie!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.