Gå til innhold
Arkivverket

[#26813] Andreas Isaksen - Skiptvedt


Gjest Sissel Endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sissel Endresen

Andreas Isaksen og Olea (Olla) Hansdtr. f. 1824 i Eidsberg fikk en sønn Johan August Andreassen 26.04.1853 i Skiptvet i Østfold. Han ble døpt i Skiptvet kirke 5. juni samme år.I 1865 ser det ut om Olla Hansdtr. er gift på nytt i Skiptvet.Jeg forsøker å finne ut mere om Andreas Isaksen. Hvor er han blitt av. Jeg har blitt fortalt at han antageligvis også kom i fra Polen. Håper det er noen som kan hjelpe meg med å finne ut mere opplysninger om denne personen.Med vennlig hilsen Sissel Endresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Hei! Har du sett på den i FT1865 Andreas Isaksen, ugift 38år bosatt på Espenæs i Skiptvedt? LenkeHans far heter Isak Johans. og denne Andreas har en søster som har en sønn ved navn Johan August.Det finnes for øvrig fem stk Andreas Isaksen i Skibtvedt i FT 1865, og alle disse passer vel teoretisk(alder) som far til Olea Hansdatters sønn.Har du sjekket om fars bosted finnes i kirkebokoppføringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Sissel Endresen

Hallo! Har vært og studert kirkebøkene i dag å ble ikke så mye klokere. Der stod det at han var fra Ski. Jeg trodde da dette var fra plassen Ski. Men det er jo mulig at han var fra en gård som hette Ski. For jeg lette nemlig gjennom kirkebøkene på Ski for døpte i 1825 og fremover og kunne da ikke finne noen Andreas Isaksen der. Håper det er noen som har noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.