Gå til innhold
Arkivverket

[#26817] Forfedre til Henrik Schjødt og Anne Cathrine Nordahl


Gjest Hans P. Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans P. Ludvigsen

Henrik Schjødt (f. ca 1741, d. 1801 i Trondheim) og Anne Cathrine Nordahl (f ca 1750, d. e 1801) fikk i 1774 datteren Mette Alette (f. i Orkdal). Noen som vet mer om denne familien og deres forfedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Fam.search:Henrik Carstensen Schjøtt f.28-9-1741 i T.heim, døde 26-2-1802. Gift med Anna Katrine Nordal f. 1750 i T.heim, døde 19-5-1826.2 døtre f. i T.heim:Anna Dorthea 16-5-1773, døde 2-12-1859 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11601.wc2&gardpostnr=520&personpostnr=4044&merk=4044#ovre>LenkeMette Alette f.1774, døde 12-5-1814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Fra samme kilde foreldre til Henrik:Carsten Henriksen Schjøtt f.23-4-1702 i T.heim, døde 1771 og Mette Alette C. Gartner f.1-10-1702 i T.heim, døde 23-12-1765.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I tillegg til Henrik hadde de følgende barn f. i T.heim:Cecilie 18-8-1736, døde 2-11-1792,gift 17-5-1776 i København med Ole Due f. 30-3-1730 i T.heim, døde 27-7-1800.Anna Marie 29-9-1733, døde 9-1-1797Lorentz Henrik 19-9-1732, døde 8-11-1736Lorentz Henrik 1-12-1739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Er Carsten Henriksen Schjødt (1702-1771) sønn av kjøpmann i Trondheim, Henrik Carstensen Schjødt, født 17/2 1675 i Flensburg, død 1716, og Ingeborg Pedersdatter Lund. død 8/9 1724?Eller av Henrik Carstensen Schiødt, død 1726, og Sidsel Jelstrup. De to siste har en sønn Carsten Henriksen Schjødt, født 1702, gift 5/11 1766 med Cathrina Johansdatter Bondix (1702-1773).Det er kanskje den samme Henrik Carstensen Schiødt, død 1716 eller 1726, med feil dødsdato på den ene? og den samme Carsten Henriksen Schjødt (1702-) med feil giftermålsdato (1766?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Flem

Her var det mye å ta av, Johan Brøcher sin mor heite ihvertfall Karen de Brøcher f: Maangard som eg fant i dødsliste-bok der dette var beskrevet, men siden ho var enke sto ikke faren der, så det var fint å få faren på plass. og det er kjempearti å se at eg ikke er alene om å få svar på enkelte ting, Takker setter forsatt pris på at det kommer inn flere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

Eg har ein del forfedrer til Anna Katrine Nordal, så det kan du få med meg hvis du ikke har dette fra før av, skal sjekke svaret ditt seinere, slik at eg kan legge inn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

da skal eg gjøre det, har ein del bilder av eldre potrett-maleri, skal finne denne boken der man kan få best resultatt av på avfotografering, regner med at dette kan vere innlagt i morgen tidlig, eller eg kan sende dette pr post, da på tanke på bildene. eg ågså slekter gjennom datra demes Mette Alette. og eg har fått mye hjelp på dei tinga eg spesielt vert vansklig, så det er kjekt å yte noe tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

Hei igjen, eg har sjekket mine sider og fant ut at dette dreier seg om 10 sider, og har vert og kopiert disse, så du får min e-mail adresse der du kan legge din adresse, så skal eg sjekke dette siden slik at eg får sendt dette i dag, slik at du får dette i morgen i posten din, på arka er det rette ein del feil eg hadde gjort tidligere og holder på med ein rettergang, ellers råder eg deg til å låne bøker om Johan Nordahl Brun, der er det skikkelig bilder og historeiedel om Nordal, dei har ein del bøker på Ålesund Fylkesbiblotek. som du kan fjernlåne herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest May Olden

Hei, har i min anerekke en dame med navn: Margrethe Agnete Heriksdatter Schiødt, f.18.nov.1717 i Trondheim. Er det samme familie? Hun ble gift med Jens Joensen Schanche 1.sep. 1740 i Trondheim og de hadde 13 barn. Margrethe døde i 1761.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans P. Ludvigsen

Tilbake til Anne Cathrine Nordahl. Iflg Mona Falch skal hun være datter av Svend Busch Brun og Mette Catharina Nordahl, dvs søster av bl a biskop Johan Nordahl Brun. Iflg Th Bull: 'Biskop Johan Nordahl Brun og hans slektninger' fikk Svend og Mette ialt 4 barn , men ingen av dem heter Anne Cathrine. Har Bull 'uteglemt' et barn eller må vi se annet sted for å finne foreldrene til Anne Cathrine Nordahl? Isåfall hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.