Gå til innhold
Arkivverket

[#26821] Ingebrigt Nilsen frå Skånevik/Haugesund, 16-årig amerikafarar, kven var han?


Gjest Marie Skålnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Eide

Blandt døpte i Haugesund finnes det en Ingebrigt f. 7.7.1894 døpt 16.9.1894. Foreldre Nils E Hesthammer f. 1843-Sjømann- og Martha f. Osmundsen f. 1872. De er bosatt på Risøy. Jeg kan ikke finne Ingebrigt død i Haugesund før ft 1900.Nils og Martha døper en datter Helga Agaate 28.6.1896 (f.2.5.). Faren bruker da etternavn Ingebrigtsen.De har også en datter Vegner Kristine f. 1898. De bor fremdeles på Risøy i i 1898. Men fødselsårene til Nils og Martha er nå 1844 og 1870. Martha med mellomnavn -Oline-.Nils . Hesthammmer dør 2.2.1899.Det er vel Martha Oline f.Osmundsen en finner her i 1900 ft. Det ser ut som hun er født i Skånevik p.g. Så da finner du kanskje ut hvem hun er ?LenkeGeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Tusen takk for rask oppklaring, Geir! Då vart Ingebright forstra opp av besteforeldra og tanta. Eg ser det er tre ulike fødselsår på Martha. I bygdeboka står det Marta Oline f. 1872, og ho var den einaste av søskenflokken det ikkje stod meir opplysningar om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg kikka etter denne Nils Ingebrigtsson Hesthammer, og fann at han måtte vera frå Hesthammer i Kinsarik: Lenke.Då er dottera Helga Agaate kalla opp etter begge bestemødrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.