Gå til innhold
Arkivverket

[#26824] Peder Pedersen, f ca. 1856 i Rendalen i Hedmark


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg er på utkikk etter opplysninger om Peder Pedersen fra Rendalen i Hedmark, født ca.1856, og hans slekt bakover i tiden. Han giftet seg med Gustava Larsdatter født ca.1855 i Hof i Hedmark. Giftermålet skal ha skjedd ca.1880 i Hof. Alle opplysninger mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Peder Pedersen finner du omtalt i Hof bygdebok bind II under Utgård s 208 og 209 og under Rudsmoteppa s 335. I følge den er han fra Fiskvik i Ytre Rendal og født 1857. Da blir det en mulig kandidat igjen så vidt jeg kan skjønne Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Nicolaisen

Jeg har funnet vielsen mellom Peder Pedersen f. 04.11.1857 og Gustava Larsdatter. Her er fødestedet Nymoen. Faren her er Ungkarl Peder Pedersen, så det stemmer jo. På Nymoen Søndre i Ytre Rendalen finner jeg Peder Pedersen født 1856; med faren Peder Pedersen. Dessuten finnes det en tjenestedreng på Nedre Fiskvig i Ytre Rendalen i 1875, født 1857. Kan noen hjelpe meg med å sortere disse Peder Pedersene, må innrømme at det nå begynner å gå litt i surr for en uerfaren slektsgransker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.