Gå til innhold
Arkivverket

[#26828] Anne Maria Hansdatter født ca 1798 fra Høland/Aurskog/Blaker/Sørum???


Gjest Karen Østvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Karen Østvik

Heisann, jeg er på jakt etter min ane Anne Maria Hansdatter født ca 1798, død 18 sept 1831 på Bankhaug i Aurskog, gift i 1825 med Ole Helgesen Bankhaug. Har dessverre ingen opplysninger om hennes bakgrunn. Har ikke funnet dem som gifte i kirkeboka (har prøvd å lese mikrofilmkortene på riksarkivet), der kunne jeg kanskje ha fått info om hennes far eller evt. oppholdssted. Har noen tilgang på noen lesbare kort og har tid til å se etter hadde det vært kjempefint. Jeg tror kanskje at jeg har funnet henne i FT1801 her Lenke , men er ikke sikker. Kan hun finnes under Hebbenæs i bygdeboka, er det noen som har tilgang på den?Med vennlig hilsen Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hun er nevnt i boka på plassen Lysnes under Nebbenes,men ikke noe mer enn det som står i din egen lenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Mjønerud

Har et forslag til hvem Anne Maria Hansdatters foreldre er: Hans Jonsen Fyen under Fossum født 28 sep 1758, død 1809 og hustru Anne Olsdatter ca. 1758, død 1800. De bodde på følgende plasser i Blaker: Stykket under Fossum samt Fjellet under Olerud eller Orderud. Se under Aurskog og Blaker bygdebok side 686. Hans og Anne hadde minst barna Gulbrand, Hans, Inga, Nils samt din Anne Maria. Hans ble i 1801 gift pånytt med ei Mari Hansdatter og fikk minst dattera Helene med henne i 1807. Håper tipset kan være til hjelp. Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kåre Petter Hansen

Karen, Dette er til din orientering. Jeg 'forsker' litt på etterkommere etter broren til Anders, Jon Helgesen Bankhaug.(Se Ekra unde Monsrud.) Han hadde bl. a. en sønn, f 5. jan 1826, Kristian Jonsen, som var gift med en søster av min tipp oldefar, Anne Kristine Nilsdr, Dammerud under Mork, f. 27 aug 1827/1828. Jeg har grunn til å tro at hele denne familien dro til Amerika. Anne Kristine hadde en søster og en bror som levde i Bergen Township, Mcleod County, Minnesota. Jeg tror hun og Kristian kom dit først og at Kristian døde, og at hun siden giftet seg med en Nils Torgrimson. Fortsatt godt nytt år, Kåre Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.