Gå til innhold
Arkivverket

[#26839] Fredrich A. Bøhmer,fiskeveier i Bergen


Gjest Gunnar Sødal
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Sødal

Jeg har en Fredrich A. Bøhmer f.ca. 1740 Han er oppført som fiskeveier i Bergen. Gift med Anna Christiane Teting døpt 10.09.1745 . Er det noen som vet noe mere om Fredrichs foreldre,og videre aner. Mvh Gunnar Sødal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Har foreløpig ikke klart å finne noe på Fredrik Bøhmer bakover i tid, men tar inn disse opplysningene i fall noen kan nøste seg innpå (du har vel mesteparten av dette fra før…):Er det denne Fredrik Bøhmer du sikter til? Bosatt i 15. rode, Bergen, 1801 – enkemann: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11301&gardpostnr=1389&personpostnr=9955#nedre>LenkeEr dette ekteskapet, Korskirken 1766? LenkeBlant døde i Bergen 1668-1815 finner jeg tre døde døtre av Fredrik Bøhmer (samme mann?)Datter – 1767 Lenke. Denne datteren, Anna Elisabeth, ble født 4. mai 1767, men dør altså LenkePigebarn – 1780 LenkePigebarn – 1784 LenkeAndre barn: I 1769 sønnen Johan Christian Lenkei 1771 sønnen Johan Georg Lenkei 1774 datteren Cathrine Marie Lenkei 1777 sønnen Hans Friderich Lenkei 1781 sønnen Friderich Christian Lenkei 1783 datteren Elen Dorothea (død 1784?) LenkeFiskeveier Fredrik Stefan (Fridrich Stephan) Bøhmer dør 23.04.1810 i Domkirken, Bergen, 67 1/6 år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

Hei Grethe. Du er på pletten og hjelper meg nok en gang. Det du har her er rette personen. Sønnen Johan Georg f.1771 er det som fører den lina jeg jobber med videre.Så får vi sjå om det er noen som vet noe mere Mvh Gunnar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Hei, jeg jobber med en Christian Friderich Bøhmer/Bømer/Bremer. Han gifter seg 9. november 1785 i Nykirken, Bergen Lenke , med Pauline Johannesdatter. De får i hvert fall tre barn: Johannes Christian 1786, Christian Friderich 1789, Anne Regine 1792. Christian F. var mestersnikker i 1792. Kan han være en bror av denne Fredrich A. Bøhmer?mvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sødal

HEIdet kan godt hende. Jeg står iallefall ganske fast.Hvis en kunne ha funnet noen foreldre så skulle vi vel kommet lengre mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fridrich Bøhmer, født i Mechlenburg, tok borgerskap i Bergen 6. mars 1766 som fiskeveier, så foreldrene og anene vil rimeligvis være å finne Mechlenburg.Som hans samtidige i Bergen finner vi Johan Daniel Bøhmer, født i 'Stolt i det Mechlenborgske', som tok borgerskap i 1772 som høker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Helt på siden: Er det da slik at den fiskeveier Fredrik Stefan Bøhmer jeg har funnet ikke er identisk med Fredrik A. Bøhmer? Siden den ene er Fredrik S. og den andre er Fredrik A...Sikkert dumt spørsmål, men hvis man ikke spør, får man som regel heller ikke svar. Hilsen Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.