Gå til innhold
Arkivverket

[#26841] Bilder og historier fra Kinn,Sogn og Fjordane


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Løkkebø

Etter å ha fulgt med her inne i noen år har jeg sett at det er mange som arbeider med Kinn, SF. Nå lurer jeg på om det er noen av dere eller andre som sitter på bilder eller historier/fortellinger fra gamle dager i Kinn. Selv holder jeg på med et prosjekt for noe som forhåptentligvis skal bli en slektsbok. Hadde satt pris på om den kunne krydres med bilder og historier. Og vet jo at vi mange ganger arbeider med samme familier.Lars Løkkebø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei og takk for tipset Arne. Har vært igjennom flere ganger uten å finne noe for meg, enda i alle fall.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Er klar over dette Arne, men som sagt, ingen med spesiell interesse for meg. Jeg håper imidlertid å komme i kontakt med privatpersoner som kan sitte med gamle bilder fra området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bergfjord

Det fortelles at Nils Iversen F.1820 på Haugstvit Osterøy forliste med båt utenfor Eikefjord en gang på 1850 tallet + - og giftet seg med Jerke på Hovland og slo seg ned der og fikk mangen etterkommere Lenke Kan hende det fins en måte og finne dette ut på! det sies også at det var en kar til med den forliste båten, som slo seg ned i Eikefjord, men kjenner ikke til navnet. Skulle vært kjekt å få det bekreftet. Har dette fra min samboer som er en av etterkommer til Nils. Om det er av intresse kan jeg tilføre noe mer senere MVH Helge Bergfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Sjølv held eg på med eit prosjekt om Alvora i Kinn. Men har du vore innom basen til Frode Ulvund over kunderegisteret til Herman von Tangen Lenke ?Der er det mykje artig om folket i Kinn; kor mykje dei kjøpte og selde - og kor stor gjeld dei hadde til von Tangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Angående innlegg nr. 6.Etter det eg (etterkomar av Nils Ivarson) har høyrt kom Nils roande inn til Eikefjord saman med Anders Knutson f. ca. 1828 på Dale i Hamre prestegjeld i Hordaland. Både Nils Ivarson og Anders Knutson har mange etterkomarar i Eikefjord.Elles veit eg ikkje om noko sentralt arkiv med særleg mange bilder frå Eikefjordsområdet.Mvh. Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Hei og takk til Leif og Gisle. Spørsmål til Leif: Vi arbeider jo med mange av de samme gårdene, Løkkebø, Agledal, Solheim. Langedal, Bjørnsæter, Eikefjord, Endestad, Hopen, Knapstad og en del til. Du skulle ikke vite om personer som kan sitte på bilder fra disse gårdene og fra området. Har sett på nett at det er en Solheim som har tatt noen bilder. Alle tips mottas med takk. Kan jo være at du har en del selv.Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Hei Lars !Jeg er også interessert i eldre bilder om det finnes fra Kvalstad.Jeg har et bilde av Rutletunet på Kvalstad. Også et bilde som jeg nesten er sikker på er fra Svanøy Fordi min mormor og morfar var i et bryllup der. Bryllupet varte i tre hele dager til ende.( 1927 - 1930 tallet )Personene på bildet er ikke identifisert,Kan sende deg bilde om du vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.