Gå til innhold
Arkivverket

[#26847] Søskenflokken Ole, Oline, Olivia, Inga og Per Pedersen fra Hedmark


Gjest M. Nicolaisen
 Del

Recommended Posts

Gjest M. Nicolaisen

Jeg forsøker å finne søskenflokken Ole, Oline, Olivia, Inga og Per Pedersen fra Hedmark. Det er godt mulig det var flere av dem, men disse skal være sikre. Stedet de kom fra, og hvor i alle fall Per skal være født, heter Nes, eller har Nes i navnet. Min kilde holder bestemt på Nes, selv om jeg ikke har funnet noe på det navnet som passer. Om Nes er området eller et gardsnavn vet jeg forøvrig ikke. Tidspunktet er slutten av 1800-tallet; i alle fall Per skal være født rundt 1880-90-årene. Den samme Per og kona Anna (også fra Hedmark; ant. Hof, Solør) er begravet på Jessheim. Håper på hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du har Nes i Hedmark.Der fant jeg i 1900 Ole Pedersen f.1893, forsørges av fattigvæsenet, på Bukalerudstuen, Nes HE. Så fant jeg Oline Pedersen f. 1885, tjener, på Bye østre, Nes HE. Og en Olivia Persdt. 1874 f. Veldre HE, på Guåker i Nes HE. Disse behøver jo ikke tilhøre søskenflokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

Har du funnet grav/sted til Per og Anne? Har du event. noe alder, eller alder (når født) på barn til dem? F.eks det første barne. Det er jo mulig og finne vielse® et gått stykke etter ft 1900. hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Jeg så nettopp over registeret over døde i ullensaker 1901-1999 og fant ingen med navn per og som var født før 1899????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M. Nicolaisen

Per og Anna hadde fire barn; Magnhild, Fridtjof, Agnes, samt en person som fremdeles lever. Per og Anna skal ha vært rimelig jevngamle, og opplysninger jeg har tyder på at de bør være født rundt 1880, ikke noe særlig senere. De bør derfor bli gift rundt 1900, men dette er spekulering fra min side. Dersom noen har tilgang til vielser fra rundt dette tidspunkt, kunne man kanskje funnet dem. Jeg har også sjekket registret over døde i Ullensaker, og synes det er merkelig at de ikke er å finne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.