Gå til innhold
Arkivverket

[#26848] Karsten Lund Olaussen - Vefsn (Mosjøen) f. ca 1845.


Gjest Bodil Haugli
 Del

Recommended Posts

Gjest Bodil Haugli

Jeg etterlyser foreldrene til Karsten Lund Olaussen født ca 1845 i Vefsn (Mosjøen). Ved folketellingen i 1900 bor han på gnr 117 bnr 7 Nyremmen, men han er midlertidig fraværende på arbeid i Ofoten. Kan denne Karsten Lund Olaussen ha forbindelse til Ole Julien m/kone Karen Kristiansdtr. De har en sønn som heter Karsten og alderen stemmer noenlunde. Denne familien bodde i 1865 på gården Vardfjell under. (husmannsplass). Håper virkelig på svar. Vennlig hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Haugli

Jeg korrigerer mitt eget innlegg. Det ser ikke ut som Karsten Lund Olaussen har noen tilknytning til familien Julien. Men hvem var hans foreldre -hjelp!! mvh Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg har også leita etter slekt i Mosjøen. Eg fann namnet på bygdebokforfattaren der(Kjell Jacobsen), i eit innlegg lagt inn av nokon her på Digitalarkivet.Eg ringde til han, men du kan og senda brev, han brukar ikkje datamaskin.Han er svært hjelpsam og grundig!Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Haugli

Takk skal du ha Mariann. Ja jeg kjenner Kjell Jacobsen fra noen år tilbake. Det var han som hjalp meg igang med å finne fram til noe slekt i det hele tatt fra Mosjøen, og da fant jeg en hel masse - og har også snakket med noen av dem som er så nær i slekt som tremenning til min bestefar. Men Karsten Lund Olaussen.? Jeg har to navn som skal være foreldrene hans, men det rimer ikke - det er nødt til å være feil. Jeg har adressen til Kjell J, så jeg skal kontakte ham. Takk igjen. Og andre fra Mosjøen, gi meg et vink!! Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.