Gå til innhold
Arkivverket

[#26858] Peter Schmidt og Anne Sophie Grundt i Trondheim


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til dette ekteparet som fikk sønnen Michael Ursin 28 sep 1808? I FT 1865 er Michael skolebestyrer ved Tank skole i Bergen og gift med Helene Margarethe Adela Hartmann fra Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei igjen!Det er ikke min slekt,prøver bare å hjelpe. Har du sett denne Anna Sophie i Tr.heim? LenkeVet ikke om du har det,men fant på FS/VRI ei Anna Sophia Grundt som giftet seg 25-7-1804 i Tr.heim med Peter Schmidt. Fant også følgende barn d. i Tr.heim:Ottilie Elisabeth 4-9-1807Michael Ursin 30-10-1808Frederik August 16-8-1811Peter Christian Sophus 22-6-1813Otto Jacob 23-4-1816Amalia Sophia 15-11-1818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Carsten, Da ser det ut som Anne Sophie Grundt og Peter Schmidt døpte sønnen Michael Ursin etter hennes stefar...... men alderen hennes i FT for 1801 må være feil - 40 år! Det samme som moren.... Etter listen du sendte, fikk hun siste barn i 1818 (58 år) Jeg må definately komme meg til filmrullene til uken! Jeg begynner også å lure på om det er forbindelse melleom Schmidt familien i Kristiansand og Trondheim - at Helene Margarethe Adele og Michael Ursin Schmidt er i slekt. Nå må jeg legge hodet i bløtt! I FS finner jeg også en Josia Petersen Schmidt døpt i Trondheim 16 jun 1815 med foreldre Petter og Anne Jorgine Schmidt!? Jeg setter veldig pris på din hjelp - tusen takk - Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvi Arntzen

Anne Sophie Grundt ble født 23/4 1781 og døde 29/9 1866 på Stiklestad. Hennes far var vel stadsmusikant Grundt.Kilde: Middelalderfamilier i Flensborg/Nordfrisland, av K. Gether

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.