Gå til innhold
Arkivverket

[#26862] Settemslia v Bøfjorden, gamle Stangvik kommune


Gjest Tor Wollan
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Wollan

Leter etter opprinnelsen/opprinnelssestedet til disse menneskene: STED: Settemslia i gamle Stangvik kommune, kalt Lia eller Lien.Gunder Lia (heter muligens Ols. men er usikker) gm Guru Thoresd Lia. Disse to er sannsynligvis innerster ettersom Hyldbakk har oversett dem i bygdeboka for Åsgård. De har Ingeborg Gundersdtr Lia f ca 1802 og Niels Gundersen Lia f ca 1801? Ingeborg får Erik Olsen Lie i 1827 på Settemslia, far er Ola Ingebrigtsen Honnstad Kalset, bosatt på Bukta v Kalset. Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner dette giftermålet i FSGURAA THORESDR Marriages:Spouse: GUNDER ANDERSENMarriage: 20 JUN 1797 Stangvik, More Og Romsdal, Norway--------------------------------------------------Dette paret finner vi her i 1801: Lenke …I 1798 får de sønnen ToreTHORE GUNDERSEN Male Event(s):Birth: Christening: 03 FEB 1798 Stangvik, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: GUNDER ANDERSENMother: GURAA THORESDR-------------------------------------------------- I 1802 kommer en datter, Ingeborg, til verden:INGEBOR GUNDERSEN Female Event(s):Birth: 20 MAY 1802 Christening: 06 JUN 1802 Stangvik, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: GUNDER ANDERSENMother: GURAA THORESDR--------------------------------------------------Problemet er at jeg ikke har funnet noen sønn Nils på dette paret, og bostedet er et annet i 1801, så det hele kan være fullstendig blindspor… Her er i allefall sønnen til Ingeborg Gunderdatter og Ole Ingebrigtsen, født 1827ERICH OLSEN Male Event(s):Birth: 03 SEP 1827 Christening: 23 SEP 1827 Halsa, More Og Romsdal, NorwayParents:Father: OLE INGEBRECHTSENMother: INGEBOR GUNDERSDR--------------------------------------------------Mvh Grethe F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Wollan

Takk for svara! Det paret du nevner har 'narret' meg også ei tid, men de sogner til gården Vatn i Straumsnes. Deres Ingeborg blir gift i Straumsnes med to brødre, og jeg tror ikke hun er aktuell som mor til Erik Olsen Lie. Det er riktig at Erik Olsen er husmann på Smøla i 1865, han var da kommet fra Tustna.Jeg har en mistanke om at de ettersøkte kommer fra Sunndal eller Tingvoll, mangler imidlertid kirkebøkene fra tiden rundt 1800 slik at jeg ikke har fått sjekket eventuelle fødsler og giftemål på disse stedene. Med hilsen Tor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.