Gå til innhold
Arkivverket

[#26863] BERNTINE HANSDATTER OG JOHAN TOMASSEN


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

Ifølge Bodin Bygdebok II bodde ei datter av Hans Fredriksen på Seivåg i Straumen på gården Fjellsøy i Brønnøy i 1900. Hun var gift med Johan Tomassen, trolig fra Fjellsøy, og de giftet seg engang mellom 1875 og 1886. Skulle gjerne ha flere fakta om disse, når de døde, og eventuelle barn etter dem, og hvor de var bosatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Geir Bjernes

Berntine Hansdatter, f. 1857 og Johan Thomasen, f. 1853, bodde på Fjellsøy i Brønnøy og er bl.a. nevnt i 1900-tellingen. Er det noen som vet når de døde? Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Hadde du lagt Brønnøy i tittelen, tror jeg du lettere ville fått svar.Jeg vet at en av de som jobber med bygdeboka for Brønnøy er innom og svarer her på forumet.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Jeg ser jeg har skrevet til deg før Geir. Johan d. 1940 11/7 Brønnøysund som enkem, men jeg ser ikke døden til Berntine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Du vet alt tror jeg at de giftet seg 1881 Brønnøy og hadde ingen barn. Ei niese Lorentse Helene Andreasdtr. var hos dem i 1891 og var seinere gift med Peder Hansen og bodde i Beiarn. Ogsaa nevøen Henning Sandberg f. 1886 var hos dem i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Margaret Miller

Jeg har funnet døden til Berntine. Hun døde 10/09 1922 i Brønnøy av hjerneslag. Problemmet var at mannen ble skrevet arbeider Tomas Tanke Tomassen, som selvfølgelig er feil. Hennes navn er skrevet Kone Berentine Erikka Tomassen f. 1858 Bodin. Hun ble begravet 15/09 1922. Vi har ogsaa funnet et skifte etter henne som gav døds aar. Ingen slektninger nevnt i kopien jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Nok en gang takk for finfin hjelp! Da har jeg fått en fullstendig og god oversikt over Berntines og Johans skjebne og anser denne debatten som avsluttet! Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.