Gå til innhold
Arkivverket

[#26870] Sophie Amalie (Normann) Schøning


Gjest Stein Ole Kjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Ole Kjær

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om Sophies (f. 30.8.1826) aner. Hun ble gift med Søren Brønlund Schøning (f. 13.1.1816). Begge skal være fra Grøtøy, i Nordland.Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric Kenworthy

Her er du heldig. Sophie Amalie Normann (gift 1. gang med sin fetter Søren Brønlund Schøning) inngår (med en hel sides omtale, side 64) i boken 'Slægten Schøning 1599-1899', utgitt i av John Griegs Bogtrykkeri i Bergen 1899. Omtalen av Søren fyller 4 sider.Det er ikke lykkedes meg å finne denne boken antikvarisk, jeg har selv bare en fotokopi (Søren Brønlund Schønings bror, Ole Meldal Schøning, inngår i min stamtavle).Hvis du vil ha ett hurtigt blikk på Sørens forfedre (uten biografiske detaljer) kan du finne noe på min hjemmeside www.kenworthy.dkMed vennlig hilsenEric Kenworthy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Remi Pedersen

Hei.Se svar på Dis-Norge sitt slektsforum under Steigen i Nordland, så slipper jeg å skrive det samme 2 ganger.Mvh. Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.