Gå til innhold
Arkivverket

[#26878] Johanna Jacobdtr f:1758 Værdal?


Gjest Mona Falch
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Falch

Er det noen som veit kven Johanna Jacobsdtr f:1758-?, kom fra ho var gift med Joen Mortenson Kisboe? i Værdalen. har leitet i kirkebøkene etter ho der, men ikke funnet noe, ikke kjent på småplassene rundt der slik at eg ikke veit noe om kvor eg skal finne henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

Det var nok rett det første, men ligger dette i værdalen da? Eg er ikke så nær men kan man finne dette i kirkebøkene eller må eg se på eit anna sogn der oppe, hvis det er berre ho Johanna der rundt disse åra, er vel sannsynlighetet stor, fant du dette i dåps-listene for værdal på internett, eller er det eg som er helt håpløs,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Inderøy er ikke Verdal, det er en nabokomm. det er ingen Johanna J. i 1801 tell. for Verdal. Døpte for Verdal ligger ikke inne her på DA.Klikk på databaseveljar.Fylke: Nord-TrøndelagKomm.: InderøyUnderkat.: DøyteResultat: Døypte i Inderøy 1733-1762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janne Högdin

Den gård i Verdal,som är närmast tillhands när det gäller stavningen, är Kjesbu (med olika stavningar) som ligger i Vuku menighet (sogn). Jag kan dock inte finna dem i Verdal i ft 1801 eller i dödböcker efter c. 1800. De finns inte heller bland släkterna i Verdalsboka. Varifrån har du fått dina uppgifter? Har du mera om dem? Hälsningar!/ Janne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

For min del har eg funne ut at foreldre til Joen Mortenson kom fra Kisboe, om den fants i 1801 eller skrivemåten var anneledes da veit eg ikke, men denne gården fant eg i Værdals-bøkene, men skal sjekke dette litt nermere når eg kommer hjem hva eg har gjort, slik at hukomelsen virker igjen, eg har ein del baller i lufta akkurat nå, og kan hende at flere svarer før meg, og kansje veit bedre enn meg, skal sjekke, men forstått meir hvis eg viste om det var folka der du var intersert i eller annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

Ja Ja slik kan det vere, Inderøya ligger selfølgelig ikke i Verdalen, men fikk ikke dette med meg, skal vere litt meir fokusert på det når eg leser, eg kan vere litt for ivrig, skal sjeke dette på kirkebøkene og skal følge framlegginga di, så finner eg nok frem.takker hittil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

offa meg, nå trur eg er helt på villspor, når det gjed foreldrene til Joen Mortenson. off og off, nå skal eg hjem å se kva eg har funnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Falch

eg meiner eg har funne dei rette foreldre til Joen Mortenson, men eg fant riktig at dei bodde på bye gård i verdalen Joen og Johanna, så korleis kan evt foreldre til Joen bo på ein gard på inerøya, eller er det samme gård? dette det er snakk om, isåfall stemmer ikke foreldrene, men denne Joen og den andre er født i samme år, eg er blitt veldig usikker på hans linjer akkuratt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Trond Okkenhaug

Vil berre nevne at det på Inderøy er ei heil grend som heiter Værdal/Verdal, med fleire Verdalsgårder, om det kan ha noe med disse problemene å gjere. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.