Gå til innhold
Arkivverket

[#26879] Johan Nikolai Benjaminsen og Martha Johanna Pedersdatter, Hennes i Hadsel


Gjest Geir Bjernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Bjernes

Søker herved opplysninger om Johan Nikolai Benjaminsen, f. 29.02.1840, i live i 1900. Han var fra Bodø. Han giftet seg med Martha Johanna Pedersdatter, født ca. 1844, død før 1900, fra Hennes i Hadsel. Johan var losjerende fisker på Hennes i 1865, husmann med jord og fisker i 1875 på Hennesstranden under Hennes, og i 1900 husmann med jord og fisker på Langbakken under Hennes. De hadde barna: Lena Andrea (1866-). Hilda Sofie (1869-). Ove Berg (1872-). Paul (1875-). Martin (1882-) og Konstanse (1885-). Familiens skjebne etter 1900, og opplysninger om barna, bosted, giftermål, yrke m.m. ønskes. Når døde Johan og Martha? Mvh. Geir Bjernes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Martha Johanne Pettersdtr var født 24.10.1845 og døde 06.09.1892. Den halvårige sønnen Enevold døde vel en måned etter henne. Min database forteller dessverre ikke hva som skjedde med Johan og ungene etter 1900, men kanskje andre veit noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Inger Eide

Kan Johan N. Benjaminsen ha dratt tilbake til Hjertøen i Bodø?I følge skiftene i Salten var han derfra. Han er oppført med foreldre Benjamin Bye og Elen Johnsdatter. Skiftet etter faren i 1844 viser at Johan Nicolai har bare en bror, Ole Martinus som er ett år ved dette tidspunktet. Moren ble tidlig enke - hvor ble det av henne etter mannens bortgang?IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

Hei og takk for kjempefin hjelp, Anne. Nå kommer jeg et godt skritt videre med denne familien! Jeg tar utngangspunkt i ditt innlegg nr. 7. I lenken fremgår det at Hilda ble gift med Bernt Elias Kolbeinen. Jeg trenger hjelp til å tyde det som står etter Bernt Elias i kolonne nr. 5. Første ordet er 'gaardeier', men det som er skrevet i de to neste linjene under, er vanskelig å tyde. Noen som kan hjelpe meg her?Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Bjernes

For å svare meg selv, jfr. forrige innlegg: Det står: 'Gaardeier, Fisker, Spjutvig', hvis noen skulle være i tvil!!Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.