Gå til innhold
Arkivverket

[#26886] Knud Hansen Schiøleie døpt 06.01.1770 - Eiker (Vestfossen)


Gjest Inger-Lise Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Moen

Kan noen hjelpe med opplysninger vedr. Knud Hansen Schiøleie døpt 06.01.1770.Hvem ble han gift med? Fikk han en datter som het Kari? Er også interessert i navn på andre barn i familien.Vennlig hilsen Inger-Lise Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Inger-LiseEr det mulig å angripe denne problemstillingen fra en annen vinkel? Har du en Kari Knudsdatter som du lurer på hvor kommer fra? Kan vi jobbe fra den vinkelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Lise Moen

Til Jon TorpTakk for svar. Du forstår, jeg har ikke andre opplysninger her akkurat nå. Jeg skrev dette innlegget for en slektning av meg som ikke bruker mail og brukerforum. Knud Hansen tilhører vår felles slekt, men hun har forsket lengst på denne grenen. Kanskje jeg kan komme tilbake til deg, jeg må i tilfelle få noe skriftlig fra henne først. Hilsen Inger-Lise Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Den er grei, Inger-LiseSom du sikkert vet blir Knud døpt på Eiker 6 jan 1770 som sønn av far Hans Knudsen Schiølseie og mor Bodil Ellefsdatter. Disse ble viet på Eiker 22 okt 1758. Moren Boel Ellefsdatter er 56 år når hun dør i Vestfossen 29 nov 1789, og faren Hans Knudsen dør 69 år gammel i Vestfossen 18.aug 1799. Det eksisterer nok ikke skifter etter noen av foreldrene og deres sønn Knud er ikke å finne i folketellinga 1801 på Eiker. Knud finnes heller ikke død, eller viet på Eiker før 1800. Sannsynligvis er det 'vår' Knud som konfirmeres i Vestfossen 1. mai 1785. (selv om han sies å være 17. år). Knud fikk nok opptil flere søsken: Gunnhild født 1766, Claus født 1773 og Lars født 1780. Høyst sannsynlig hadde han flere søsken født mellom vielsen 1758 og 1766. (Kirkebøker med døpte finnes ikke for Eiker 1754-1763).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Den eneste Knud Hansen, med navnvarianter som jeg finner i 1801 er denne Knud i Sandsvær.Han er ugift og skredder. Vet ikke om det kan passe?LenkeHilsen Gunn. H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.