Gå til innhold
Arkivverket

[#26909] Paul Hansen Hellebergeiet , Under gården Øvre Sønstegård Gausdal


Gjest Gunnar andre myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar andre myhre

Paul Hansen Helleberg f.21.09.1867 (uekte)i svatsum Gausdal er min oldefar. I kirkeboken står Ungkar Hans Simensen Findalseiet, Gausdal, som FAR og Pike Anne Paulsdatter Hellebergeiet , Fron som MOR.Hans antakelig f. 1843 og Anne i 1852. Er det noen som kan fortelle om disses historie bl.a foreldre søsken og hvor ble de av. PAUL vandret jo til Trondheim men hva med foreldrene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar andre myhre

Hei Grethe. Dette er nok hans far etter at han giftet seg ja. Etter rundt 1870-75 er det vanskelig å spore spesielt Anne.(det finnes en Anne Paulsdtr. f.1852 født i Søndre Fron, i Ringerike adr. Veldre ved Meieriet i FT.1900) men det er det eneste sporet jeg har på henne. Paul kan jeg spore i Trondheim førte gang i Adr.kat. for Trondheim i 1890.Han er min oldefar og jeg har faktisk super 8 mm film med han. Det er sakt i fra min mor at han gikk barfot hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Ruth Gaustad

Vil tro at det er en feil i forrige innlegg, Gunnar. Veldre ligger i Ringsaker kommune i Hedmark og har ingenting med Ringerike å gjøre. Det kan sikkert ha vært meieri i Veldre for mange år tilbake, så det stemmmer nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunnar andre myhre

Hei Ruth. Selvfølgelig er det RINGSAKER. Konsentrasjonssvikt. Men fremdeles er dette en mulig kandidat. Hilsen Gunnar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.