Gå til innhold
Arkivverket

[#26912] Brother's Keeper 5.2G og Windows XP. Går det bra?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Det går fint som snus! I forkant av av jeg endelig gikk til det skrittet å konvertere (i dobbel forstand) fra en etterhvert sliten installasjon av Win98SE til WinXP, led jeg store kvaler mhp. på at jeg måtte la Brother's Keeper 5.2G gå dukken til fordel for versjon 6.x.Trodde jeg! Inntil jeg oppdaget en liten fin liten rutine som heter Program Compatibility Wizard. Den finnes under 'Start-Programs - Accessories/Tilbehør'.Med den rutinen går det an få eldre programmer helt tilbake til Win95-nivå å løpe problemfritt på en maskjin med WinXP. Eneste kravet synes å være at programmet må la seg installere.Jeg har ikke forsøkt å utfordre grensene for XP-tilpasningen til Win98, men med en oppløsning på 640x480 og 256 farger går det uten problemer.NB! Ikke noe galt sagt om nyere versjoner, men versjon 5.2G dekker det jeg trenger.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

En rekke personer har problemer med BK5 mot XP.Generelt anbefaler produsenten at en går over til BK6 som inneholder mange flere muligheter på en rekke områder bl.a. bedre billedrapporter, ideksering, HTML-rapporter for utlegging til Web, witner, kilder, m.m.Det VIL IKKE foregå noen oppdateringer av programvaren til BK5. Oppdateringer til BK6 finner du på [url="http://home.online.no/~otjoerge/bk/>http://home.online.no/~otjoerge/bk/Anbefaler forøvrig at brukere av Brothers's Keeper også knytter seg opp til f.eks. den nordiske postlisten,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Spørsmål til Kjell og Svein:Fikk omtrent samme problem, etter at jeg kjøpte PC som kjører WinXP. Overføringen av BK5 fra den gamle Win98 maskinen til den nye gikk etter mye strev, takket god og velvillig hjelp fra Otto. Fikk også med alle data.Men problemet er når jeg skal skrive ut anerapporter/etterslektsrapporter - da får jeg ikke med teksten i programmets innebygde tekstbehandler, kun tekst som er skrevet i de valgfrie linjene. Programmet påstår at f.eks file C:BK5\F1478 ikke eksisterer. Men trykker jeg på knappen til venstre for de valgfrie linjene hvor jeg har registrert C:\BK5\F1478 , ja da vises alt jeg her skrevet. Filen eksisterer i alla fall. Har også forsøkt BK6, men resultatet ble ikke bedre, snarere tvert imot. Nok om det.Har også forsøkt å lure PC-en til å tro at den kjører Win98. Dette frister ikke til gjentagelse. Fikk svart skjerm de gangene jeg startet og stoppet BK5.Tilbake til spørsmålet. En advarsel dukket opp på skjermen da jeg jeg forsøkte fremgangsmåten beskrevet i innlegg (1). Får dere svart skjerm når dere starter og avslutter programmet? mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Jeg har aldri hatt noen problem med hverken BK5.2 eller BK6 i noen av Operativsystemene fra Windows 95, Windows 97, Windows Min, Windows 2000 eller Windows XP. Har kjørt dem på alle. Har heller ikke hatt noen problemer med utskrift eller overføring av data (bruker programmet på flere maskiner, og overføringen fra Windows 2000 (som jeg bruker på den ene maskinen) til Windows XP (som jeg bruker på den andre) går helt fint. Det eneste på maskinen med Windows 2000 er at du må løse ut skriverbeskyttelsen etter at du har overført til den (går ikke å løse ut skrivebeskyttelsen på selve CD'n) Både oppstart og avsluttning går helt fint. Kan også nevne at jeg i tillegg bruker BK6, men mulig at gammel vane er vond og venne, jeg syns BK5 sitt oppstartbilde er mere oversiktlig, men det er så. I tillegg veit jeg flere som bruker BK5 på Windows XP uten at jeg har hørt de har noe problemer. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Årsaken til det med disse filene er at disse filene er døpt til C:\BK5\F1478 og ikke C:\BK5\F1478.txt Dette gjelder både i selve programmet og filens navn der filen er lokalisert.Retter du opp dette forholdet så vil nok sikkert resultatet bli bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Mange takk for svaret. (Fungerer med denne døpefeilen på Win98 maskinen, men skal ta meg tid til å pusle med oppretting på PC-en som kjører XP). Takk nok en gang! mvh Ellef Ellefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg har erfaring med at versjon 5.2 ikke fungerer problemfritt på Win2000, men på Win98 og Win98-tilpasset XP går det strøkent. Utskrifter også. T.o.m. BK-Utility som separat installasjon fungerer fint med samme Win98-tilpasning.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.