Gå til innhold
Arkivverket

[#26916] Snertingdalen / Gausdal.


Gjest Alv Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alv Edvardsen

Hei er det noen som sitter med opplysninger om et ektepar på Snertingdalen, V. Gausdal, Syver Pedersen g.m. Sigrid Andersdr. ? - De hadde en datter, Ragnhild som blev g. i 1748, så de er vel kanskje f. omkr. 1700. Derssom noen hadde noen nærmere opplysninger om dette paret, ville det vært fint. Med hilsen Alv.--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Sanden

Sonja. Snertingdal, i dette tilfellet, er en gård i Vestre Gausdal.Til Alv. Kontakt meg allikevel selv om jeg ikke hadde forfedre til deg. Jeg har mye om utvandrede Gausdøler i Vefsn/Hattfjelldal, men også andre steder nord for Trondheim.Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Til Alv Edvardsen. Hvis du kan få ditt bibliotek til å fjernlåne'Slegter og gaarder i Gausdal' optegnelse av skibskaptein Hans Kraabøl, utgitt av G.F Gundersen 1922 så kan du lese noe om det du spør om. Det er årstall der om ikke stemmer med de du nevner, men det står i allefall om Syver og Sigrid i Snertingdalen og om en datter Ragnhild,som ble gift til Nordgaarden. Jeg har boka og du må gjerne kontakte meg på e-post: ruth@trysil-stallen.no Håper dette kan gi deg litt hjelp.Lykke til! Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

Jeg glemte å si at Kraabøl nevner at han har sett 1 eller 2 gamle dokumenter ang.Snertingdalen, 'men erindrer ikke så mye, må derfor begynde med Syver og Sigrid'. Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Richard Fauskrud

Litt sent ute kanskje, men allikevel . . . : Syver Pedersen Simenrud, f.ca. 1700 på Simenrud i Fåberg ble gift med Sigrid Andersdtr. Snertingdalen, datter på Snertingdalen i Vestre Gausdal. Disse var eiere av Snertingdalen gård. Jeg har noe om deres forfedre om det skulle være av interesse. Kontakt meg gjennom denne web-sida: http://home.c2i.net/rfauskru/slekt.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.