Gå til innhold
Arkivverket

[#26952] Foreldra til Ole Nielsen Stokke f. ca 1820, Jørring Fjord, M&R


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ole Nielsen Stokke fra Hjørringfjord ble gift med Berthe Marie Knudsdtr Melle. I FT 1801, finner jeg kun en Niels paa Stokke, er dette rett far og besteforeldre til Ole? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f11522&gardpostnr=8&personpostnr=186#nedre>LenkePaa FS finner jeg en Ole Nielsen f. 1820 fra samme omraade med far Niels Baarsen og mor Cidsela Torbjörnsdtr: LenkeDeres ekteskap finner jeg og paa FS:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Ellingsen

Ole Nielsen Stokke (1820-1909) var sønn av Nils Bårdsen Stokke (1773-1820) og kona Sidsel Torbjørnsdatter Ner-Saure (1780-1859) på Stokke i Hjørundfjord. De hadde 6 barn, men bare 4 av disse vokste opp, og Ole var yngst.Ole giftet seg i 1847 med Berte Marie Knutsdatter Melle (1814-1890). De bodde i Olagarden på Melle/Mele i Ørsta og finnes i folketellingene i Digitalarkivet både i 1865, i 1875 og i 1900 (ikke Berte Marie som var død).Det finnes fyldige bygdebøker/ættebøker for både Hjørundfjord og for Ørsta, i tillegg til Digitalarkivets folketellinger for Hjørundfjord og Ørsta (1801, 1865 og 1875 under Volda) og kirkebøker for Ørsta (før 1832 under Volda).Med vennlig hilsen Gunnar Ellingsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.