Gå til innhold
Arkivverket

[#26953] Anna Andersdtr. f. 1814 Vågeneset, Radøy g.m. Anders Magnesson S. Njøten


Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Er det noen som kan hjelpe med info om foreldre til Anna Andersdtr. f. 1814 på Vågeneset, Radøy, d. på S. Njøten, Austrheim 1881, g. 22.06.1845 m. Anders Magnesson S. Njøten 1817-1896.(Ved søk på døpte i Manger 1759-1815 finner jeg en Anne dpt. 06.02.1814 gard Wogenes, sokn Bøe, datter av Anders Willems. og Anne Andersdtr. Er det noen som kan bekrefte at jeg er på riktig spor ?)mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Beate Runde

Hei! Jeg tror nok at du er på rett spor. Finner Anne Andersdatter i FT 1825 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=mang1825&gardpostnr=3618&personpostnr=3618#nedre>LenkeForeldrenes giftermål finner du her: Lenke Mors navn er da feil under Døpte i Manger 1759-1815 som du refererer til.Marte ble tidlig enke og giftet seg igjen: LenkeAnders' død finner du her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hjertelig takk til Eva B. Runde for innlegget. Jeg ser nærmere på på det du har funnet frem til for meg.mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torild Øye

Hei, I den nyutkomne Ætteboka for Austrheim, side 511 står følgende: Anders Magneson f. 1817, død 1896 gift 1845 med Anne Andersdatter f. 1814 Vågeneset på Radøy. Død 1881. Så det er nok rett Anne dere har funnet. Her står også en del om Anders (hans forfedre) og deres barn. Gi meg beskjed om du vil vite mer om det som står der. Lykke til videre.Hilsen Torild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Tusen takk til deg også, Torild Øye. Jeg har på lån Austrheimboken b. I nå, og det var der jeg fant Anna Andersdtr. f. 1814, d. 1881 fra Vågeneset, Radøy. Jeg har notert det som står om Anders Magnesons forfedre.Når det gjelder forfedre til Anna, er jeg litt usikker, og kommer tilbake til det. Jeg må se litt nærmere på det jeg nå har funnet i tillegg til info mottatt ovenfor. Dette på grunn av at årstallene ser ikke helt ut til å stemme (og navnene), men jeg trenger litt mer tid.Jeg vil likevel sette pris på å motta informasjon om noen andre kjenner til denne slekten.Takk igjen til dere som har hjulpet.mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei igjen til Eva Beate Runde, og tusen takk for ytterligere hjelp. Jeg tror jeg sender deg en mail når jeg har satt sammen opplysningene.Men kort sagt - jeg er litt forvirret vedr. navnene:ANNE/ANNA Andersdtr. som er navnet ved dåp av barna Oline i 1811 og Anna i 1814.MARTHE ANDERSDTR. Schiold v. vielse 1810, g. m. Anders Willumsson Wogenes .Enke MARTHE MICHELSDTR Wogenes 40 år v. vielse 1817, g. m. Johannes Willumss. Schelanger 28 år.FT 1825 Johannes Willums. 35 år og MARTHA ANDERSDTR. 38 år, de 2 barna deres Anna Johannesdtr. 8 år og Elsebø Johannesdtr. 6 år + Marthes 2 barn Oline Andersdtr. 14 og Anne Andersdtr. 12mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Jeg viser til innlegg 7. Østen Willumsen var først gift ca. 1741 m. Kari Jacobsdtr. og fikk 2 barn: Jacob Østensen f. 1742 og Willum Østensen f. 1750. Skifte etter Kari dat. 09.11.1759.Enkemannen Østen g. II 06.07.1760 m. Guri Nielsdtr. og de fikk 6 barn: Kari f. 1763, Anders 1764, Niels 1766, Marthe 1768, Kari 1771, Marthe 1774.Mitt problem er fremdeles å være sikker på at jeg finner rette foreldre til Anna Andersdtr. f. 1814. Om navnet hennes er feilskrevet ved dåp av 2 barn - og skal være Marthe Andersdtr. ? Jeg håper det er noen som har rede på dette ?mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.