Gå til innhold
Arkivverket

[#26960] Prok. Anders Schiøtt-Trondheim-før 1705


Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Etter å ha lett etter en av mine aner, finner jeg en Anders Schiøtt f. ca 1680. I 1701 befinner han seg i Snåsa i Nord-Trøndelag. For å finne ut hvem denne Anders Schiøtt er, lurer jeg på om noen kjenner til Prok.(urator?) Anders Schiøtt fra Trondheim sine etterkommere? Jeg har ved søk funnet at det var en Prok. Anders Schiøtt i Trondheim før 1705. Mistanken min er at den Anders Schiøtt som befinner seg i Snåsa i 1701 er en sønn eller sønnesønn av Prok. Anders Schiøtt i Trondheim. Er det noen som har kjennskap til denne slekten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Det ser faktisk ut for at Schytte og Schiøtt kan være brukt på samme slekt, noe som jeg ikke hadde tenkt på selv. Det ser ikke ut for at den Anders Schiøtt som befinner seg i Snåsa i 1701 er blant etterkommerene til prokuratoren i Trondheim. I alle fall takk for hjelpen som gjør at jeg kommer ett stykke videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.