Gå til innhold
Arkivverket

[#26961] Karl Eilertsen og Martha Eilertsen utvandret til USA 1889 - etterkommere


Gjest arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest arild andersen

Jeg trenger hjelp til å finne etterkommere i USA av Karl Eilertsn f 02.03.1849 Fra Halvorsetmoen i Elverum og KOnen Martha Eilertsen.Disse utvandret til USA 22.03.1889. De bodde inntill da på Løiten. Destinajonen var Concird med Linjen Angelo.De hadde med seg sine 2 døtre Emilie Eilertsen 17 år Anne Eilertsen 11/12 årKarl Eilertsen var tømmermann og far til min oldemor Strømmine Olava Karlsen. Døtrene Emilie og Anne blir da halvsøskene hennes.Kan noen hjelpe meg å finne ut av hva som skjedde/hvor denne familien ble av i USA og om det er noen etterkommere.Jeg takker for all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Ja det stemmer.... jeg har ikke lagt merke til at det sto at han var enkemann da.... takk for den opplysningen.mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ser ut som Karl var hjemme i Norge en gang til.Finner på Ellis Island Record:Eilertsen Karl 65 år,Reiser 14 aug 1914 fra Christiania med 'Oscar 11'Skal til :Home Concord Mass.Mulig dette er den samme.(Passer med alder og reisemål)Naturals.:District Court of USA Boston 13 apr 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei SolveigDette var nytt for meg, kjempefint at du fant dette for det visste jeg ikke.Jeg har prøcd en god stund på å finne flere ledetråder rundt Karl og familien men finner ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I census 1900 finner vi 'carpenter' Carl Elleison i Ellison Street i Concord town, Middlesex county, Massachusetts, Han er født mars 1849 - 51 år. Gift i 29 år. Født i Norge av norske foreldre. Kona er Martha født i Norge av norske foreldre i Des 1850. 49 år. Vært gift i 29 år. Hun har født 7 barn. 5 av dem er i live. I husholdningen er følgende barn: Datter Annie M. 12 år. Født i Norge. Sønn Calrb? 10 år, født i Mass. April 1890. Datter Margareth 4 år. født i Mass. Aug. 1895. Sønn Carl C. 1 år, født i Mass. Nov 1898. De tre førstnevnte innvandret 1889. Carl er naturalisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei Jon.. Takk for dette innleggetDu har truffet spikeren på hodet , tror jeg. Jeg vet at Carl og Martha giftet seg i 1872. Klarer do å finne ut noe om den elste datteren Emilie som var 17 år i 1889. Ut over det stusser jeg litt på alderen til Annie M 12 år i 1900. Dette ¨må være den første som ble født i USA og ikke deres nest elste datter Anne som var 11/12 år i 1889.Tusen takk for svaret ditt, det ga meg mye informasjon å jobbe videre med.mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei YngveJa, det kan jeg være enig i. Hvis jeg ser på den utskriften som jeg har tatt fra listen emmigranter fra Oslo 1867-1930 med post nr 78611 står det der 11/12 Ås, men det kan jo hende at dette er misforstått ved innpunching av dataene.mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

1910-Census, - 5 WD, Medford, Middlesex, Mass.Hanford Saunders - Head - 30 - gift i 2 år, født Canada-Engelsk, også hans foreldre. Immigrerte 1900. Alien. Sawyer - Mill.Annie M. Wife, 21, f. i Norge av norske foreldre. Imm. 1891.Ethel B. (?) 1 år og 4 mnd. F. i Mass.Margaret Eilertsen, 14, Sister in Law (til 'Head'), f. i Mass. av norske foreldre.Jeg tror det må være samme familie vi i 1920 finner bosatt i Brooklyn, Kings, New York, men der er datterens navn E. Bernice eller noe lignende. Jon får ta en titt. Kanskje hun het Ethel Bernice?Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Til ArneTakk for informasjonen - etter min mening er dette en enda større nøtt for enn den andre saken du har hjlupet meg med.mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
Gjest arild andersen

Hvordan skal jeg gå frem for finne mer informasjon om etterkommere av personene som er nevnt i innlegg 10?Kanskje er det noen her som kan hjelpe meg? hilsen Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Social Security Death IndexName: Hanford Saunders SSN: 108-01-2621 Last Residence: New York Born: 4 Jun 1879 Died: May 1965 State (Year) SSN issued: New York (Before 1951 )- hanne line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.