Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Per Evensen

[#26962] Spörsmål til Sör-Odal-spesialister

Recommended Posts

Guest Per Evensen

Noe er feil i systemet mitt.Til dere som ikke er nybegynnere: Var det Aase Sköyen eller Tore Larsdatter Ullern som fikk datteren Marie(Mari) sammen med Ola Henningsen,Disen? Jeg har desverre ingen bygdebok å ty til. mvh Per Evensen

Guest Ola Klefsås

Nåja, spesialist var vel litt drøyt, men her er i alle fall et utdrag fra Sør-Odal bygdebok VI, s. 156: B R U K I. OLA HENNINGSEN (ca. 1608-ca. 86) var br. av halve Sø-Disen fra ca. 1663 til 1680-åra. Han var g m Tore Larsd. fra Store-Ullern. Av barn kjenner vi Lars, se neste, Hans, br. av Steinerud i Ullern, Lisbet, g m Svein Gudbrandsen Nordset, Anne, g m Embret Persen Skarnes, br. av halve Sø-Disen, siden av Skarnes, Mari, g m Søren Larsen Spikset, Kari, g m Hans Ingemarsen Nedre Sæter. En svigersønn brukte altså halve Sø-Disen fram til 1685:

Guest Per Evensen

Stor takk til dere begge;men - var Mari,datter til Tore og Ola,gift to ganger? Jeg har Mari gift med Ola Amundsen,Gjersöyen.De fikk sönnen Amund.Kan det stemme?

Guest Ola Klefsås

Kirkeby forteller i Sør-Odal bygdebok VI s. 280 at Per Aslaksen var bruker i Gjersøyen til ca. 1663, da han døde. Han var g.m. MARI OLSDTR FRA SKØYEN, som så giftet seg med Ola Amundsen fra Føsker i Nord-Odal. Barn: Per og Amund, - f.år ikke oppgitt.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.