Gå til innhold
Arkivverket

[#26962] Spörsmål til Sör-Odal-spesialister


Gjest Per Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Evensen

Noe er feil i systemet mitt.Til dere som ikke er nybegynnere: Var det Aase Sköyen eller Tore Larsdatter Ullern som fikk datteren Marie(Mari) sammen med Ola Henningsen,Disen? Jeg har desverre ingen bygdebok å ty til. mvh Per Evensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Nåja, spesialist var vel litt drøyt, men her er i alle fall et utdrag fra Sør-Odal bygdebok VI, s. 156: B R U K I. OLA HENNINGSEN (ca. 1608-ca. 86) var br. av halve Sø-Disen fra ca. 1663 til 1680-åra. Han var g m Tore Larsd. fra Store-Ullern. Av barn kjenner vi Lars, se neste, Hans, br. av Steinerud i Ullern, Lisbet, g m Svein Gudbrandsen Nordset, Anne, g m Embret Persen Skarnes, br. av halve Sø-Disen, siden av Skarnes, Mari, g m Søren Larsen Spikset, Kari, g m Hans Ingemarsen Nedre Sæter. En svigersønn brukte altså halve Sø-Disen fram til 1685:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Stor takk til dere begge;men - var Mari,datter til Tore og Ola,gift to ganger? Jeg har Mari gift med Ola Amundsen,Gjersöyen.De fikk sönnen Amund.Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Klefsås

Kirkeby forteller i Sør-Odal bygdebok VI s. 280 at Per Aslaksen var bruker i Gjersøyen til ca. 1663, da han døde. Han var g.m. MARI OLSDTR FRA SKØYEN, som så giftet seg med Ola Amundsen fra Føsker i Nord-Odal. Barn: Per og Amund, - f.år ikke oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.