Gå til innhold
Arkivverket

[#26993] Olaf Olsen Grefsrud, Vestre Toten, emmigrert 16.04.1910 til Minnesota


Gjest arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest arild andersen

Jeg ønsker å få hjelp til å finne etterkommere til en onkel av min bestemor som utvandret i 1910Olaf (olson) Olsen Grefsrud, Vestre Toten utvandret 16.04.1910 til Minnesota. Han var født 23.12.1883 og døde i mai 1967.Jeg vet at han fikk 1 sønn ved navnet Palmer i USA. Jeg mener å ha hørt at Palmer ble gift med en Dame med navnet Mildred og de fikk 2-3 barn (gutter?)Jeg har også noen noenlunde informasjoner om bosted, og det skulle være Polk/Salem i OregonJon Torp... er du der... Kunne du være så snill hjelpe meg denne?? Selvfølgelig tar jeg i mot hjelp fra alle...Det virker som om at du har mye tilgjenglige kilderTakker på forhåndmvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

ArildDet kan jo tenkes. Skal gjøre et forsøk. Men dersom Olaf kalte seg Olson, kan det bli nåla i høystakken. Du vet ikke navnet til mora til Palmer? Eller Palmers fødselsår sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei JonTakk for at du så denneNja... jeg har ikke så mye mer info. MENJeg har hans social security number 543-38-3517 Lokalisert til Salem, Polk, Oregon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei ArneJavel, bakgrunnen for at jeg har social.. nummer et at jeg fant det på Family search på en Olaf Olson født 23.12.1883 med dødttidspunkt mai 1967, dette var rart?????.Dette var ny informasjon vet du om Norman ligger i Oregon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Personal Information What to do next?Name: OLAF O. GREFSRUD Birth Date: 12/23/1883 00:00:00 Death Date: 09/15/1961 00:00:00 Death Place: NORMAN State File Number: 012066 Mother's Maiden Name: UNKNOWN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei jeg så på den linken... ja det var mange med navnet Grefsrud, Palmer vil jeg tro er fodt 1910-1916 og etter det jeg hart er han død, men jeg vet ikke når.Om dette er etterkommere etter Olaf vet jeg ikke, men det er mulig. Det var flere som utvandret fra Grefsrud på Toten på 1800 tallet også en onkel av Olaf som jeg leter etter, men den karen får jeg ta ved en annen anledning (har ikke sett så mye på denne onkelen enda)mvh Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

dere er så raske at jeg nesten ikke henger medTil deg jon dette var litt av noen oplysninger...det skulle vært morsomt å forstått hvordan du fikk frem den lista?mvh Arld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

I 1910 er Sofia Grefsrud leieboer i Minneapolis 3601 Long Fellow Avenue. Hun er 25 år og ugift og bor sammen med sin 21 år gamle søster Johanna. Sofia innvandra 1903. Johanna 1908. tellinga er (typisk nok) tatt opp 22 april ei drøy uke før Olaf kom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Den enkleste måten å finne noen på Ellis Island er å først finne emigrasjonen fra Norge. Deretter å velge seg en person som har et sjeldent navn og som er på samme skip og som skal til samme sted med samme reiseoperatør. Olaf Olsen fant jeg lett fordi han reiste sammen med Halvdan Hansen Amlien. Da var det bare å søke i Ellis Island på menn utvandret i 1910, fornavn begynner med hal etternavn begynner med h eller a - og vips spratt han fram. Og rett i nærheten var han vi egentlig leita etter. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

He - He... der var´n gitt... I 1920 som farmer i Flom township i Norman county i Minnesota finner vi 36 år gamle Olof Grefsrud. Han er innvandra 1910 og har levert papirer for naturalisering. Han er gift med Marie 32 år. Født i Minnesota av norsk far og mor fra Iowa. De har norsk som morsmål alle. De har en sønn: Palmer 2 år og 2 måneder gammel. (Altså født ca. nov. 1917.) Tellinga er foretatt 24 januar 1920.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Jeg sier bare... GÅ TA BANEN..dette var morsomt, da lever de da jo..JØSSJa jeg var nettopp nne på Ellis å tittet litt og det har forandret seg noe siden sist jeg var innom. det var bra.JON.. du har gjort mye mer enn jeg kan forvente av noen TUSEN TAKK så langt.MED VENNLIG HILSEN Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jeg har en del opplysninger om barna til Palmer og kona, samt pikenavnet til Palmers kone. Om du sender meg en e-post privat. Så sender jeg det til deg. Min e-post adresse er: jon.torp KRØLL-ALFA c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Ja jeg vet det, og håper at jeg ikke har tråkket isalaten noen steder her... og jeg skal se på linken din.arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.