Gå til innhold
Arkivverket

[#27006] Skifteregister, Sunnhordland 1668-1859, 11365 Tomas Tollevsen


Gjest Roger Fossum
 Del

Recommended Posts

Gjest Elin H. Skibenes

No veit diverre ikkje eg kva som står i skiftet, men eg kan skriva det eg fann i bygdeboka.Tomas Tollevson Ytre Vikane, Jondal, f.o.1753 d.1836, g. 1775 m. Inga Torsteinsdtr. Samland,Jondal (1753-1822)Dei overtok Røen ved skøyte i 1775.Born: 1. Torstein f.1776 (budde Røen)2.Tollev f.d.17783.Tollev f.1779 (budde plass Kroken under Sunda,Tysnes. Flytte seinare til Engesund i Fitjar)4. Ragna f.17815. Brita f. 1795Dei to siste vart g.m. same mann, og budde plass Nobbelen under Røen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Hei Elin,Takk for innlegget, men det er kun innholdet i skiftet jeg er ute etter. For øvrig så har jeg alle opplysninger om denne familien.Mvh Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er begynt 22. april 1836 og sluttet 4. mai 1836. Det nevner barna Tosten T. Røen, Tollev Thomasen, handelsmann i Engesund, Ragna T., 54 år, og Britha T., gift med Jens Mortensen Røen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Fossum

Takk for svaret Yngve. Jeg regner med at det står en del i dette skiftet. Er det mulig å få kjøpt en kopi av dette ??Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.