Gå til innhold
Arkivverket

[#27021] Gribbestad,Nesjestranda, Møre og Romsdal


Gjest Hugo Jensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hugo Jensen

Hans Madsen Gribbestad f 1661 G 1692 d1734, Gift med Magnhild Olsdtr AAram f1669 d1734.Noen som kjenner den videre slekt bakover. Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Ja, hans er sønn av Mads Andersen Gribbestad, 1619-94 og Gjertrud Hansdatter, ca 1625- . Mads sønn av Anders Bjørnsen Gribbestad, 1565-1665, stamfar til store slekter.Gi meg mailadressen din skal jeg sende en RTF fil, jeg har Hans og Magnhild liggende inne i basen med aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hugo Jensen

Hei Osvald, Takk for svar,du har sent denne filen til meg, Jeg har må spørre deg, Hans Hansen Eide har han en søster som heter Ingeborg Hansdtr f1692 gift med Iver Sjursen f1661, Horsgård, Veøy. Er dette riktig har jeg 2 anerekker med samme navn,Kjenner du til Iver Sjursen sin Slekt ? Hugo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Osvald Rydjord

Ingeborg Hansdatter Gribbestad, 1692-1741, g 1661 m Iver Sjursen Indre Horsgård, har en bror Hans Hansen Gribbestad, 1701-29, g 1726 m enke Anna Andersdatter Eide, 1681-1754. Om det er han eller sønnen som blir kalt Eide vet jeg ikke, men Hans og Anna har en sønn Hans Hansen Eide, 1726-1759, som ble gift 1745 med enke Synnøv Knutsdatter Hatle og blir gardbruker der. Ane giftet seg 3. gang m Per Ivarson Norvik som hun også overlevde. Bare dattera Synnøv Hansdatter vokste opp hun har så bare dattera Synnøv som vokser opp.Iver Sjursen Indre Horsgård, 1661-1732, har jeg ikke anene til, han var leiglending og tok navnet Horsgård. Bygsler Indre Horsgård av Veøy kirkestol i 1683. Ingeborg og Iver har sønnene:Sjur, 1722-85, tok over Ytre Gribbestad.Hans, 1724-, tok over Aarsetreiten, arvet Aaram etter onkelen Ole.Iver, 1728-41. Opplysninger fra Bygdebok for Nesjestranda og Bb for Eid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.