Gå til innhold
Arkivverket

[#27024] Michael Hansen/Drøbak 1804 og Karen (Marie) .Hansdr. / Vestby 1803


Gjest Hanne Ihlen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ihlen

På leit etter tipp x 3oldeforeldre - i førstehånd alt rundt Michael(Mikal)Hansen f. 11.12.1804 i Drøbak (iflg.FS) og hans foreldre og familie. I 1827 giftet han seg med Karen (Marie) Hansdr, f.1803 Narvestad i Vestby (iflg.Riksark,vielse Vestby). Jeg er interessert i opplysninger bakover på begge siden. Har deres 7 barn og informasjonen om disse. Men kommer ikke lenger bakover. mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Takk skal du ha 'J', det var opplysende at dette var i Hobøl,finnes det noe nedtegnet vedr.denne gården slik at jeg kan undersøke hvor mange det var i familien?Vet du det? God kveld. mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Er det ikke litt merkelig at Karen Marie heter Hansdatter til etternavn - mens faren heter 'Ole'? Ikke helt vanlig det vel? mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin Jensen

Hei hanne !Satt akkurat å tenkte det samme. Er du helt sikker på at hun het Hansdatter? Kan det være en skrivefeil et sted da jeg ser at ektefellen het Hansen?Lykke til:o) Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ihlen

Hei Kristin,det kan det jo alltid være vet du,dette har jeg funnet på microfilm på RA,vielse i Vestby. Men men... på nevnte kilde står det også at hun kommer fra Narvestad, det gjør også en 'Hans Michaelsen' som står oppført som fadder for hennes sønn Carl Anton i 1845 (iflg Høbøl kirkebok,døpt 1945)mvh HANNE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.