Gå til innhold
Arkivverket

[#27025] Flere poster per side


Gjest Andreas Snildal
 Del

Recommended Posts

Gjest Andreas Snildal

Hadde det vært mulig å lagt inn en funksjon i søkeprogrammet som gjør det mulig å liste opp mer enn 10 poster om gangen i databaser med ett hendelsesnivå? En slik funksjon kan være nyttig særlig når man skal bruke manntallslister, hvor oppdelingen på ti og ti som regel virker unaturlig.Mvh. Andreas Snildal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det er sjølvsagt mogeleg. Men eg er ikkje heilt lysta på å gjera det, i alle høve ikkje no. Grunnen er at det påverkar synkroniseringa av dei to listene, søkelista ov visningslista. Gjer eg forandringar kan det fort oppstå feil eg ikkje tenkte på. Difor bør eg ha tid å retta. Nett no er det smått med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andreas Snildal

Ja, det er ikke noe hastverk, men jeg mener dette kan være et tiltak for å perfeksjonere søkeprogrammet ytterligere. Og en slik perfeksjonering bør ikke skje gjennom hastverksarbeid. Men det hadde jo vært flott om det kunne kommet på plass på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.