Gå til innhold
Arkivverket

[#27028] Soldatar ved svenskegrensa 1905


Gjest Alf Strand
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Strand

Kvar kan ein finna opplysningar om soldatar som var utkommanderte til grensa mot Sverige i 1905? Spørsmålet har blitt stilt til meg, og eg vart svar skuldig. Det er jubileumsår i år, og det ville vera interessant å finna ut kven som var mobiliserte.Med helsing Alf Strand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Fremo

Jeg har et bilde av en samling soldater som ble utkommandert eller hedret når det var over. Min 'filleonkel' gift med mormors søster er med. Han het Anton Indgjer fra Inderøy, så jeg går ut fra at bildet er tatt i Nord Trøndelag et sted, kanskje på Steinkjær. De fikk en 2kronesmynt til minne, og den har jeg. Hilsen Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Strand

Eg takkar dei som har kome med innlegg så langt. Her var haugevis av interessant stoff.Det eg gjerne er mest interessert i å vita, er om det finst søkbare lister over utskrivne soldatar til grensevakta i 1905.Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.