Gå til innhold
Arkivverket

[#27038] Anna Helena Marcusdtr Brandt, Bergen og Rødøy Benkestok


Gjest Steinar Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Olsen

heijeg leter etter hennes foreldre hun er en av mine formødre. Omtalt s. 261 der det står at hun giftet seg ca 1761 med Tollev Mogensen ca 1736 - 06071788 på Våge i Rødøy. Her kan en ta bort ca på giftemålet Rødøy kirkebok på nettet bekrefter årstallet. Der fremkommer det at hun er fra Bergen.Er det noen som har noe om hennes foreldre?Har hun noe med Wilhelmine Brandts slekt å gjøre som jo og er fra Bergen?Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Det finnes ifl. Familysearch IGI en Anne Helena som er døpt i Bergen 10. aug. 1738. Foreldrene er Marcus Brandt og Helche De Rytter. [Andre steder er hun kalt bare Helche Rytter.]Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Jeg fant dåpen hennes her på Digitalarkivet i databasen Døypte i Bergen 1668-1815. Der finner du også Anne Helenas bror Peter f. 1737 og hennes søster Malene Catharina f. 1740:LenkeLaila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

Heinå fant jeg han jeg og, det finnes jo så mye i arkivet at en kan ikke kjenne til alt. Han er ifølge listen over borgere fra Kjøpenhavn. Hvet noen om en kan finne noe på nettet der?Hans første kone var en De Rytter men Helche er ikke å finne i den slekten. Har noen et tips? Det er en Jakob de Rytter som kan passe men, han har bare sønner nevnt i databasen.Steinar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.