Gå til innhold
Arkivverket

[#27050] FT landsomf. - lokal virker fremdeles ikke.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Oldervoll

Det må du forklara nærare. For meg ser det ut som om alt er i orden. Men sjølvsagt kan det vera noko eg har oversett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

25632 - Jeg skrev forklaring i innlegg (35)den 20/11 og du svarte i (36) at du var enig at det var noe som ikke stemte. Men det gjelder alle 3 FT ikke bare 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Prøver med å legge inn 1 lenke til 1900 hvor jeg har søkt etter gård begynner på Ballangrud. Om lenka virker kan dere selv prøve å søke etter f.eks. fornavn lik Anne. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg tok opp dette problemet allerede 20/11 04 og har fremdeles, nesten 2 mnd. senere, ikke fått noe skikkelig svar.Skal det ikke være mulig å begynne et søk i landsomfattende FT for deretter å fortsette søket i den lokale FT ? Den lokale FT kommer jo opp med søkebokser, men foreløbig kan man ikke gå videre i søket derfra. Håper på en skikkelig respons fra dere denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager, min feil.Det krevst ein del programmeringsarbeid. Nett no må studentane ha prioritet. Dermed kan eg ikkje gje ein presis data for når dei to systema snakkar skikkeleg saman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Berit Knudsen

Jan Oldervoll.Nå har det gått nesten 5 mnd. siden jeg tok opp dette problemet og ingen ting har skjedd. Så derfor spør jeg deg nå om dette noen gang vil bli rettet opp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager, det vart gløymt. Men no har eg ordna det. Men det er litt komplisert, så meld frå om det skulle gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det ser ut for å virke mht innskrenkende søk.Derimot virker ikke Neste/ Siste knappene. Da kommer jeg tilbake til det globale utvalget (f.eks. etternavn) i den filen som er åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg foretok for et par minutter siden et landsdekkende søk etter personer med etternavvn Aarø(e). Det gikk bra til jeg kom inn de ulike presetegjeld, Når jeg da klikker, på nummeret foran personen jeg vil se nærmere på, stopper alt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har problemer med FT 1900, vet ikke om det gjelder de andre også. Jeg søker etter ett fornavn på landsomf.og får opp et utvalg, men der stopper det og jeg kommer ikke lenger. Den ønskede person med fam. blaffer opp og forsvinner igjen før jeg har en sjanse til å se noe. De fleste ganger skjer ikke det en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

No vil eg tru det meste av rusket er borte. Men noko kan det vera att framleis, og nett no har eg ikkje tid å testa meir. Men meld frå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Nå kan jeg ta flere lokale søk etter hverandre og åpne en person korrekt.Men da forsvinner 'søkeresultatet' i øvre vindu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

No burde det vera attende. Men fordi det er to forskejllige system som skal virka saman, og eg må gjera forandringar i begge to for å få det til, vil eg ikkje vera forbausa om det er noko som ikkje fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.