Gå til innhold
Arkivverket

[#27054] SØKER SLEKTA FRA GRESSVIK,RÅDE, FREDRIKSTAD


Gjest Karina Huseby
 Del

Recommended Posts

Gjest Karina Huseby

hei dere:o) Kan noen hjelpe meg å finne familien til mormor?Hennes foreldre var Johan Arnt Heminsen f. 1871 g.m. Hanna. Johans far: Helmin Hansen g.m. Petterine. Helmin sønn av Hans Olsen og Ingeborg Hansdt (fra Hurdal?). Hans var sønn av Ole Hansen. Mer vet jeg dessverre ikke.Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Sandhaug

Kan det være disse som jeg fant i FT 1900 på Hauge i Onsøy? Johan Arnt Helminsen f. 1879, Stuver ved J.N. Jakobsens Co. Lasteplads, hans kone Henriette Amalie Helminsen f. Jansen i 1879 på Krokerøen, Glemminge , deres sønn Anker William Johansen f. 26.3.1900 og hustruens broder Fritjof Jansen f. 1888 i Krokerøen, Glemminge. Krokerøen er antagelig Kråkerøy - som den gang lå i Glemminge sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karina huseby

Hei Anne Marie:o) Det stemmer.Henriette var Johans første kone, de fikk barna Anker, Ågot og Arthur. Senere gifter han seg med Hanna (Elise?) Johansen (Johannesen?) f. 1874 d.1945. Hun var min oldemor. Mormor Inger f. 1915 d.2001 visste lite om sin mor og vi vet egentlig ingenting om ho. Hanna og Johan fikk Helge, Rolf,Else, Astrid (døde tidlig), Hellen og Arne. Oldefar Johan dør tidlig, 35 år. Der jeg fant opplysninger om Johan nr.3339, Onsø telling 1900 står det flere ved navn Helminsen/Helminsdatter. Kan disse være oldefars søsken? Helmine, Harald, Signe, Anker Ingvald, Grethe, Fredrik, Alma B, Nora M?Ganske like fødselstall. Kusiner/fettere?Mvh Karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Karina Huseby

Hei! Det var kanskje ikke så lett å hjelpe meg med dette? Nå har jeg funnet min mormors farfar Helmin Hansen. Hans far het Hans Olsen f. ca. 1815 g.m Ingeborg Hansdt. f. ca. 1817.De fikk barna Marthinus f.ca.1847, Anne ca.1849, Helmine ca.1852, Grethe O.ca. 1855, Annethe ca.1860 og Helene ca.1865. Hans og Ingeborg skal ha giftet seg 3.nov.1843 i Raade.Han 26år og hun 23år. Ingeborgs far skal hete Hans Olsen han også.Kan noen si om dette er korrekte funn?Eller kan tilføye noe? mvh karina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.