Gå til innhold
Arkivverket

[#27079] Gjør oppslag i Andebu gårds- og slektshistorie (Andebu, Høyjord, Kodal),Vestfold


Gjest Cathrine Magne
 Del

Recommended Posts

Gjest Cathrine Magne

Jeg gikk i går til innkjøp av bygdebøkene for Andebu (Vestfold) - et kulturbind og to gårds- og slektshistoriebind. Etter hva jeg har erfart er disse bøkene ganske bra, så hvis noen ønsker oppslag, er det bare å si ifra.:-) Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Guro Reinhart

Hei Cathrine. Jeg har kommet bort i slekt fra Andebu for første gang, og erfaringsmessig søker jeg på stedet på Debatt før jeg går videre - derfor fant jeg ditt innlegg.Jeg søker en Poul Ellingsen Myre født 1733 i Andebu, flyttet til Rød, Bragernes, Buskerud. Er Myre en gård i Andebu? Hvis så - står det hvem hans kone og foreldre er? Sønnen Knut Poulsen født rundt 1768 ble gift med Ingeborg Helgesdatter - finner dem i FT 1801 i Skoger. Hvis du finner dem under Myre, står det eventuelt hvem hun var?Håper du kan hjelpe med dette, ville sette veldig pris på det! Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Flott tilbud om oppslag. I 1801 finner jeg to Myregårder i Anneboe Prestegj. Sogn,Haajord Annex: LenkeHåper du Guro får hjelp til oppslag i Bøkene.Mvh. Gunn Huglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else Thorsen

Myre ligger i Høyjord i Andebu. Dessverre er ingen av de personene du søker nevnt under denne gården i bygdeboka. Den eneste Paul jeg kunne finne, var en Paul Levordsen, som i 1768 kjøpte halve Nordre Myre, men solgte igjen i 1770.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrine Magne

Hei! Har ikke vært på nett i helga, men faktisk kjørt mine besteforeldre rundt i Andebu/Ramnes (Re) for å se på gamle slektsgårder og besøke kirkegårder. Så da var Else raskere enn meg til å gjøre oppslag... Men, det er bare å spørre igjen - bøkene er flittig brukt og står på hylla!Mvh, Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.