Gå til innhold
Arkivverket

[#27088] Matros Severin Sivertsen f.12-3-1885 i Stavanger


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Helmin Kvennodd

Hei!! Er det noen som kjenner til denne karen, han giftet seg i Skien 17-12-1908, med Anni Marie Johnsen. Hans far står som Jonas Sivertsen i kirkeboka ved bryllupet. Har sjekket 1900 tellinga opp og ned, IGI også, men finner ingenting.Severin skal ha følgende søsken: Hjørdis,Bertha,Anna,Bjarne,Birger?,John og Andreas. håper noen kan hjelpe. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Det er vel tvilsomt. Det ser ut for at de to pleiebarnas far er enkemann Jonas T (ollefen??) Kaasan på Kaasan, slik at Sivertsen blir vanskelig å forklare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Skjønner problemet etter å fosøkt litt i 1900. Du finner en mulig navnekandidat i Askvoll i 1900, matros og født i Stavanger,men alder og sivil status (gift) mannskap på en båt som var innom gjør ham uaktuell. Du blir nok nødt til å gå veien om kirkeboka i Stavanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei ! Takk for svar,jeg har funnet en person,se her Lenke,S kan stå for sivertsen. På IGI fant jeg en Severin Teodor Sivertsen,f1885, dette kan være helbom men!! Time er det langt utenfor Stavanger ??? Er ikke lokalkjent så !! mvh helmin fra Brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Andersen

Dette virker jo som et brukbart spor! Time er litt unna Stavanger, men det viktigste er nok at det er i Stavanger amt. Du får prøve å verfifisere om S er Sivertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei ! Takk for svar, Jon Erik jeg tok ikke lenka de. Hvilke forbindelse med mine? Jeg får nok ty til kirkebøkene for Time,eller er det noen som har dem?? mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest helmin kvennodd

Hei!! Det var bedre, ser ut som ett godt spor, jeg får sjekke kirkeboka på fødselen til Sivert i 1885. Så en er helt sikker, takk så langt. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.