Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Kai S Gurrik Larsen

[#27120] Stina Halvorsdotter, født 1821 i Nössemark i Sverige

Recommended Posts

En av mine formødre var Stina Halvorsdotter. Hun ble født 14.oktober 1821 i Nykås Rörvik Nord i Nössemark i Sverige. Vet ikke helt hva alle disse navnene er (om det er en gård, kommune eller noe annet)... Stina giftet seg med Johannes (Torp?) Borgersen (Johannes Börjesson), født mars 1820 i Norge. Disse to personene blir foreldre til en annen av mine formødre, Klara Mathilde Johannesdotter, født 07.september 1862 i Rörviken i Nössemark i Sverige.Klara får et barn som er min mormors farmor, denne damen heter Signe Hildegard Arnesen / Amundsdotter. Hun er født 15.januar 1887 i Sverige. Far til barnet skal være en Amund Arnesen. Klara Mathilde (mor til barnet) emigrerer i 1894 til Halden i Norge (enke etter Amund da), der gifter hun seg på nytt i 1891 med Olaf Svendsson Thoren.Kjempe takknemlig om noen klarer å finne ut noe nytt om disse folka, f.eks lenger tilbake i tid osv... Finnes det flere barn av de jeg har nevnt til nå. Det hadde vært interesant å sett!På forhånd takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Lene Hagen

Hei Kai Hyggelig at våre veier krysses av og til, og hyggelig å kunne bidra med litt en gang.Ikke veldig mye, men cd'n Sveriges befolkning 1890 sier:Börjesson Johannes f 1820 i Norge, gift man far i familjen. Rørviken norra, nössemark, älvsborg län Dalsland. Fødesesort i källan: NorgeHalvorsdatter Stina f 1821 Nössemark, älvsb länd, dalsland, gift kvinna, mor i familjen.Johannesdatter Klara matilda f 1862 Nössemark, ugift kvinna, mor i familjen.Amundsdotter Signe Hildegard, f 1887 i Nössemark. d.d(datterdatter ? min egen antakelse), flicka barn i familjen.Dette sier deg kanskje ikke så mye nytt, men i 1890 var det iallefall ikke flere barn. Signe Hildegards far bodde heller ikke med dem da. Hilsen Anne Lene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk skal du ha Anne Lene! Jeg har vært borti den før, der jeg har endel info ifra. Håpet kanskje det er mulig å finne noen kirkebokoppslag som kan bekrefte noe av det jeg allerde vet eller noe. Også adre tellinger eller husforhør er bra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.