Gå til innhold
Arkivverket

[#27136] Etterlysning etter Simen Simensen frå Fåberg


Gjest Frode Myrheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Frode Myrheim

Eg legg herved ut ei etterlysning etter Simen Simensen født 02.11.1883 ved Holen i Fåberg og døpt 25.11.1883 i Fåberg kyrkje. Han er nemnt som far til det uekte barnet Arnfinn, f. 05.05.1908 og døpt 10.05.1908 på Rikshospitalet. Mora var Olea Skjæret (f. 12.02.1885 på Skjæret i Våler i Solør og dp. 16.08.1885 i Våler kyrkje). Simen bodde ved sonen Arnfinns dåp i Thorvald Meyersgt. 21, 3 høgda.Er det noen som kjenner meir til Simens videre skjebne?Frode Myrheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Sanden

Dette var interessant. Jeg har en Simen Simensen som kan passe, i min slekt. Hos meg er han født 4. november i samme område og han bodde i Oslo på den tiden. Han hadde en søster i Th. Meyersgate 31. 4 etasje, men hvor han bodde vet jeg ikke. Han fikk en uekte datter i 1903 med en annen dame fra Kongsvingerkanten. Ble senere gift med en annen i 1911. Dette har jeg mer om.Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Det er ingen Simen Simensens senhøstes 1924 i Kristiania ( jeg antar det er Kristiania og ikke Oslo (Gamlebyen) du mener Alf ) som passer, den eneste ved det navnet er langt eldre og kommer annensteds fra.Om skriveformen er/kan være Simonsen, er det flere kandidater, et yrke hadde da hjulper betraktelig for eventuelt å kikke på FT 1923.Og finnes det noe dødsår ( bare aktuelt om det er Aker eller byen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Sanden

Hei Heidi. Det var denne jeg tenkte på og han flyttet senere til Lillehammer hvor han døde i 1960. Jeg har oversikt over etterkommere både på Lillehammer og delvis KongsvingerAlf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Myrheim

Det er nok min man dette. Eg glømte å nemnt at han var nemnt å vera barberar ved sonen Arnfinns dåp i 1908.Eg tar i mot med takk alle opplysningar om Simen og hans etterslekt.Frode Myrheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Sanden

Simen var en bror av min bestemor så jeg er også interessert i han tidligere ukjente etterkommere. Kontakt meg på slekt-alf*krøllafa*c2i.net så kan vi kommunisere videre der.Alf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.