Gå til innhold
Arkivverket

[#27157] Karl Martin Olai Knutsen f. 1869 i Manger sine etterkommere?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Når det gjelder innlegg nr. 21 så finner jeg Karen Gjertine f. 01.10.1865 i ft for 1900 i Herlø gift med Arne Johan Merkesvik [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f01258.wc2&gardpostnr=137&personpostnr=922&merk=922#ovre>LenkeVidere så finner jeg en Ingeborg Knudsdtr. fra Manger f. 1884 gift med Jernbanearbeider Martinus Thunæs f. 1869 fra Arna/Haus bosatt på Voss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har funnet at Karen Gjertine og Arne Johan hadde ca 12 barn, men det er bare 7 av dem som står i ft for 1900. Karen og Arne fikk barn også etter 1900, men jeg har foreløbig ikke fødselsdata på disse. De kalte seg Merkesvik og var bosatt på Herdla på Askøy. Jeg klarer ikke å finne hvor det ble av Ingeborg og Matinus Thunæs. I 1900 var han jernbanearbeider på Voss. Jeg antar at de kan ha flyttet etterhvert som man trengte jernbanearbeidere andre steder. Jeg har også lett i utvandringsprotokollene uten å finne noe der. Det er mulig at det lar seg gjøre å oppspore de andre steder? Denne søskenflokken var ganske stor så jeg undrer meg på hvor det ble av de andre. Jeg har ennå ikke så god erfaring i søk, men gjør fremskritt. Kan det tenkes at så mange av søskene har dødd i ung alder siden jeg ikke finner noe på:Larsine Serine Knutsdtr. Birkeland f. 5. okt. 1866Nilsine Bertine Knutsdtr. Birkeland f. 1. jan. 1868Sjur Andreas Ludvig Knutsen Birkeland f. 13. juni 1872Marhe Marie Knutsen Birkeland f. 23. nov. 1877Helleman Knutsen Birkeland f. 23. mars 1892Anna Gurine Knutsen Birkeland f. 13. okt. 1893Alle ble fødd i Manger sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.