Gå til innhold
Arkivverket

[#27184] Seljestad/Harstad Anders E. Ulvadsbekken og Johanna Tronsdr Gisenås


Gjest Terje Løken
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Løken

Jeg søker informasjon om min forfar Anders Estensen Ulvadsbækk født 1860 Kvikne. Gift med Johanna Tronsdtr Gisenås f 1862 Rennebu. Disse folka flyttet trolig til Seljestad ved Harstad rett etter 1900. Er det noen som vet noe om disse folka? Jeg har også søkt disse folka før se innlegg 9152Med vennlig Hilsen Terje Løken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Akselsen

Hei. Har snakket med svigermor i Harstad. Hun sier at det var et bakeri som het Estensen Bakeri,det er ikke Seljestad Bakeri.Det er nedlagt for mange år siden. Svigermor sier at det skal finnes etterkommere av Anders Estensen, sør for Harstad, nærmere Nordvika. Nå må du nok få hjelp videre av Harstadfolk. Stå på ! Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv  Skjerve

Du finner denne slekten i Kvikne gårds- og slektshistorie 2001, side 526 - 527.Jeg kan imformere nærmere i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Løken

Takk for hjelpen Leif, men dette er informasjon jeg kjenner. Hele slekten til min mor kommer fra Kvikne. Problemet er min tipp-oldefar som dro nordover. Anders og etterkommere er en nøtt. I tellingen 1900 er de som nevnt over på Evenes. Har en usikker kilde som antyder at Anders døde i Harstad ca 1919.Mer vet jeg ikke. Har også kontaktet Harstad prestekontor, de kan ikke hjelpe. De anbefaler kirkebøker fra Harstad område. Så hvis noen har tilgang på disse så ville jo det vært fint.mvh Terje Løken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv  Skjerve

Kvikne 2001, øverst på side 527.Jeg oppfatter det som Anders (1860-) med Maren Evensdaatter har en sønn Esten Andersen f 1880,som gjenfinnes på sde 98.Hvad med Johanna Trondsdatter, har hun barn.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leiv  Skjerve

Er det mulig å gi svar på mine stilte spørsmål.På min Hjemmeside har jeg en artikkel:'Kvikne, Gårds og Slekthistorie 2001. Rettelser.'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiHar en god del aner på Utgård, har dette intresse så send en mail.Aner på den siden er bl. a. Holst, Hage, Mølmann, Frost og Angell.steinarolsen @ tiscali Dis-salten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Anne-Lise Akselsen

Hei Terje. Har nå bilder fra Harstad: Estensen Bakeri og fra Estensen fam.gravsted på Fredly gravlund. Send meg noen ord på anaks krøllalfa online.no Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.