Gå til innhold
Arkivverket

[#27205] Hvor tok OLE JENSEN fra Hønen gård, Haug i Norderhov, veien.1801.


Gjest Ove Gunnar Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

OLE JENSEN var 3 år i 1801.Hans foreldre var JENS HANSEN, 25 år, strandsitter og saugdreng, og MARI GULBRANDSDATTER, 45 år og gift 2.gang.Hvor tok OLE veien? Jeg er på jakt etter OLE som ble viet i Stokke i Vestfold 26.11.1830. Han kom da fra Tønsberg.(Omtalt også i innlegg 21251)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius.

Hei Stokke nabo!Finner FS/ISI bl.a denne: INGER SOPHIA CHRISTENSDR, viet 26 JAN 1826 Tonsberg, Vestfold.Og også denne : INGER CHRISTENSDR, viet 28 DEC 1824 Hole, Buskerud .(Fant også denne: OLEA JENSDR Marriage: 26 NOV 1830 Stokke, Vestfold) Det ble ca 250 vielser med O.J. i én 10års periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Takk Egil!Det kan jo være samme OLE JENSEN som går igjen her. Iallefall den i Tønsberg og den i Stokke.Kristian Hunskaar opplyste på innlegg 21251, 17.01.05, at OLE JENSEN var enkemann fra Tønsberg da han giftet seg i Stokke. Jeg har tidligere sett at han hadde attest fra Tønsberg og var 'uden børn', men jeg har ikke klart å tolke ordet som var skrevet forran navnet. Tegningen jeg gjorde av ordet tolker jeg nå til 'Enkemd'.Nå må jeg inn i Tønsberg kirkebok på den vielsen du har funnet. Kanskje den sier noe om hvor OLE kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Både OLE JENSEN som vies i Tønsberg og Stokke er skreddere. Den første bli enkemann 26.08.1826 i Tønsberg. Den andre er enkemann fra Tønsberg da han gifter seg i Stokke. Dette må være samme person.Alderen ved vielsen 26.01.1826 i Tønsberg oppgis å være 25 år. Ved vielsen i Stokke 26.11.1830 er han blitt 26 år. Han dør 25.02.1833 34 år gammel.OLE JENSEN fra Hønen gård ble døpt 17.12.1797.Er det OLE fra Hønen gård som flytter til Vestfold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.