Gå til innhold
Arkivverket

[#27215] Er det noen som kjenner til nålevende etterslekt av denne familien fra Hole ?


Gjest Tom Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Larsen

Er det noen som kjenner til nålevende etterslekt av denne familien som bodde på Støaplads i Hole i folketellingen 1900. Ulrik Ellingsen f. 1857 Norderhov og hans kone Grete Gulbrandsen f. 1858 Norderhov og deres sønn Emil Ulriksen f. 1888 Norderhov.Tom Larsen. tom.larsen10@chello.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tormod Thoresen

Hei.Grete var en søster til min oldemor. Hun giftet seg 8.1.1889 med Ulrik.Det er riktig at de bodde på en Støaplass i 1900 tellingen. Plassen lå like ved der hvor min oldemor bodde.Jeg har lett meg fem til at Ulrik døde 29.11., begravet 7.12.1927. Han ble begravet ved Tyristrand kirke. Hustruen Grete levde fortsatt , mens sønnen Emil hadde flyttet til Notodden. Jeg har også vært på Kongsberg å kikket i dødsfallsprotokollen , og de eide huset samt noe mer. Så det bør ha vært et skifte etter Grete.Jeg har sjekket opp til 1932 uten å finne Grete død i området. Det kan også være slik at Grete flyttet etter og til sin sønn.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.