Gå til innhold
Arkivverket

[#27224] Foreldre Henrika Gurine Larsd. f. 1818 (1822) i Stod


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Henrika Gurine Larsdtr. f. 1818 i Stod (ft. 1865 oppgitt som 1822) giftet seg 1. gang med Benjamin Johannes Olsen Hatling f. 19.06. 1812 i Stod. Gift 2. gang med Iver Simonsen Green f. 1829 Værdal og bosatt Grong. Kan noen bekrefte om Henrika er datter til Lars Jonsen Svenning og Karen Taraldsdtr. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Finner denne i FS – og den bør som alltid, sjekkes…Henrika Gurina (LARSDATTER) Sex: F Event(s): Birth: 29 Nov 1818 Place: Steinkjer, Nord-Trondelag, NorwayChristening: 10 Jan 1819 Place: Steinkjer, Nord-Trondelag, NorwayParents: Father: Lars JOHNSENMother: Karen TARALSDRSource Information: Batch Number: C427013Source Dates: 1816 - 1827Film or Fiche Number: 125439Collection Details: Egge; Den Norske Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Henrika Gurine's tilknytting til Svenning/Stod er det ingen tvil om. Forskjellen i oppgitt fødselsår i ft. 1865 (4 år) fikk meg til å ville forvisse meg om at det ikke var to forskjellige Henrika. Hun var forøvrig søster til min oldefar.Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen! Ser følgende av oversikten over mikrofilmede kirkebøker fra Nord-Trøndelag: Ministerialbøker for Nordre Steinkjær før 1838, se Stod LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Henrica Gurina er født 29.11.1818, døpt 10.01.1819, er datter av bondefolk og gardbruker Lars Johnsen og Karen Taraldsdatter Storsvenning. (ref. kirkebok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Takker for mottatte bidrag. Jeg har tydeligvis ikke fått fram det jeg var ute etter bekreftelse på: Er det samme Henrika som er i Grong 1865, selv om det er oppgitt 1822 som fødselsår? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Det er ikke registrert fødsler på andre Henrica Larsdatter i Stod fram til og med 1837 (som er det siste årstallet jeg har registrert fødte jenter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.