Gå til innhold
Arkivverket

[#27233] Hvem var Harald Olsen født 1903 Øvre Eiker?


Gjest Trine Hellenæs
 Del

Recommended Posts

Gjest Trine Hellenæs

Det dukker opp et navn i min slektsforsnking som jeg gjerne skulle ha visst litt mer om. Han het som sagt Harald Olsen og var født i september (?) 1903 i Øvre Eiker. Han skal visstnok ha tjenestegjort på en gård i Asker under/etter 2.verdenskrig. Hvem kan Harald Olsen være, hvem var foreldrene hans og har han kanskje barn/barnebarn etter seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Finner en Harald f. på Semsmyra i Øvre Eiker i Hokksund 15.sep 1903 - døpt i Haug kirke 25. des 1903 - Far: Murer Ole Olsen Ryg f. 1849, mor og hustru Hanna Hansdatter f. 1873.Foreldrene er nok her i 1900 - ennå ikke gifte:Lenke--------Vielse i Haug kirke, Øvre Eiker, 8. februar 1902. Hans 2. ekteskap. Hennes 1.ste ekteskap. Ole Olsen Rygh, murer på Semsmyreie, f. Hitterdal 1845. konfirmert 1859 i Hitterdal. Hans far: Ole Olsen, Skomager. Hans forrige egtefelle død. Skifteattest av 6. feb. 1903.- OG - Hanna Marie Johannesen, husbestyrerinde, Semsmyreie. Født i Vestfossen 1873. Konfirmert på Eiker 1888. Far: Dagarbeider Hans Johannesen.--------Fra dødsfallsprotokollen på Eiker:Ole Olsen Rygh f. 1844 i Gransherad Telemarken bopel Solhaug, Røkkeberg død 20. sept 1928.Fraskilt hustru Hanna der visstnok streifer omkring. 1. egteskap avdød hustru?1. Avdød sønn: Kristian der efterlater barn i Drammen2. Avdød sønn Ingvald i Amerika3. Olaus Washington AmerikaBarn i 2. gifte:4. Harald Ryg, VestfossenEnken attest til nyt egteskap datert 25. okt. 1937 ligger ved.-----------1891-tellinga på Eiker:Ole Olsen gift 1844 Hitterdal jernbanearbejder (gruser), lidt jordAndrine Hansdatter kone gift 1854 EikerOlaus Olsen sønn ugift 1879 EikerKristian Olsen sønn ugift 1883 EikerIngvald Olsen sønn ugift 1888 Eiker ---------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trine Hellenæs

Tusen hjertelig takk!Dette hjalp meg en hel masse med å få koblet sammen denne personen med resten av familietreet mitt!Takker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.