Gå til innhold
Arkivverket

[#27237] Elling Johannesen f.ca.1744, Vetås, Manger, Hordaland


Gjest Bjørn Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Gundersen

Hei ! Er det noen som har tilgang på kilder der det er mulig å finne ut hvem foreldrene til Elling Johannesen f.ca.1744, Vetås, Manger, Hordaland er? Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Er det denne Elling du sikter til som gifter seg i Manger i 1795? [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=manv1759&gardpostnr=1880&merk=1880#ovre>Lenke Finner ekteparet på Vetås i 1801: Lenke. I husstanden bor også Ellings to søstre, Magnhild (Magnelle), 69 år, f.ca. 1732, og Guri, 67 år, f. ca. 1734. Den ene er tjenestepike, den andre er svak og legd. Ingen av dem er gift.Blant gravlagte i Manger finner jeg en Johannes Bendiksen Vetås. Han dør i 1788, 87 år gammel, dvs. f. ca. 1701 Lenke. Det er jo ikke sikkert at dette er Ellings far; han ville i så fall være over 40 år gammel da sønnen ble født. Her har jeg funnet Johannes i B. i skifteregisteret for Nordhordland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Gundersen

Ja, det er riktig ektepar Grethe Flood har funnet,og jeg har også vært inne på tanken at det kan være Johannes Bendiksen som er faren til Elling, men det var dette med å få det dokumetert. Takk skal du ha for hjelpen.Bjørn Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.